ناتو آسیایی

طرح ناتوی آسیایی چقدر جدی است؟

ناتو آسیایی

کره شمالی توافق امنیتی اخیر بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درباره تقویت همکاری های نظامی که به ناتوی آسیایی ختم می‌شود را محکوم کرد.

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی، ضمن محکوم کردن این توافق، آن را به معنای عملی شدن طرح آمریکا برای تشکیل یک اتحاد نظامی در آسیا مشابه ناتوی اروپا دانست.

کره شمالی از توافق اخیر ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن در مورد تقویت همکاری های نظامی به عنوان ابزاری برای تحقق طرح ایالات متحده برای اتحاد نظامی مانند ناتو در منطقه آسیا انتقاد کرد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: واقعیت به وضوح نشان می دهد که هدف واقعی ایالات متحده از انتشار شایعه “تهدید از سوی کره شمالی” فراهم کردن بهانه ای برای دستیابی به برتری نظامی بر منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی افزود: «وضعیت حاکم به شدت مستلزم تقویت نیروهای دفاعی کشور برای مقابله فعالانه با تشدید سریع محیط امنیتی است».

 

رهبران ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن هفته گذشته در حاشیه نشست سران ناتو ملاقات کردند و توافق کردند که ابزارهای بیشتری برای تقویت “بازدارندگی گسترده” علیه کره شمالی بررسی کنند.

 

در بیانیه این وزارت خانه آمده است هدف واقعی ایالات متحده در انتشار شایعات مربوط به تهدیدات کره شمالی، فراهم کردن بهانه برای بدست آوردن برتری نظامی در منطقه آسیا-اقیانوس آرام است.

مطالب مرتبط…

آمریکا می گوید کره شمالی برای آزمایش هسته ای قریب الوقوع آماده می‌شود

پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در آسمان منفجر شد

براساس این بیانیه، شرایط پیش آمده باعث شده سیستم دفاعی کشور برای مقابله با هر گونه تهاجم احتمالی که صلح و امنیت پیونگ یانگ را تهدید کند، در آماده باش قرار داشته باشد.

از سوی دیگر، سران گروه 7 در بیانیه پایانی نشست هفته اخیر خود در آلمان خواستار ممنوعیت استفاده از سلاح های هسته‌ای توسط پیونگ یانگ و لغو کامل و برگشت ناپذیر آزمایش های موشکی این کشور شدند.

در این بیانیه آمده است هیچ کس حق بیان چنین ادعایی را ندارد. ما از مسیر خود برای دفاع از حاکمیت و حقوق کشورمان عقب نشینی نخواهیم کرد.

گفتنی است کره شمالی در سال جاری میلادی چندین آزمایش موشکی انجام داده که در این بین یکی از بزرگترین موشک‌های بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد و در حال آماده سازی برای آزمایش یک سلاح هسته‌ای برای نخستین بار از سال 2017 است.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *