دونالد ترامپ

فراتر از دونالد ترامپ، ترامپیسم برنده انتخابات مقدماتی میان دوره‌ای است

دونالد ترامپ

شکست مهیب دیوید پردو در انتخابات مقدماتی فرمانداری جمهوری‌خواه در جورجیا در روز سه شنبه، احتمالاً مخالفان دونالد ترامپ را خوشحال کرده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، شکست نامزد مورد حمایت دونالد ترامپ در مقابل حریف جمهورخواهش یعنی برایان کمپ مخالفان دونالد ترامپ را خوشحال کرد.

 

این انتخابات تنها برای سنجش محبوبیت دونالد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه دارای اهمیت است.

 

ترامپ در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر از بیش از 190 نماینده حمایت خود را اعلام کرده و با حمایت‌های خود گردهمایی نیز برگزار کرده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

موفقیت حامیان او به عنوان نشانه ای کلیدی از تداوم نفوذ او بر حزب جمهور خواه تلقی می شود زیرا او به پست ریاست جمهوری و ورود به ماخ سفید در سال 2024 فکر می‌کند.

 

اما تحلیل‌گران سیاسی و استراتژیست‌های جمهوری‌خواه هشدار می‌دهند که هرگونه شادی در میان دشمنان ترامپ به خاطر شکست پردو در برابر برایان کمپ، فرماندار جورجیا، کوته‌بینانه است.

 

در حالی که نامزدهای ترامپ تاکنون موفقیت‌های متفاوتی در انتخابات مقدماتی حزب داشته‌اند، بسیاری از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه همچنان ادعاهای دروغین ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 و همچنین ایدئولوژی پوپولیستی جناح راست او «اول آمریکا» را قبول دارند.

 

از سوی دیگر ناکامی در جلب حمایت ترامپ مانع از آن نشده است که برخی از نامزدهای جمهوری خواه به شدت به سمت راست حرکت کنند تا بتوانند رضایت دونالد ترامپ را جلب کنند.

 

مطالب مرتبط…

جو بایدن: اگر مجبور شویم از زور برای دفاع از تایوان استفاده می‌کنیم

کاترین کولونا، وزیر خارجه جدید فرانسه کیست؟

 

 

تحلیل‌گران می‌گویند: در سال 2016، ترامپ واقعاً تنها نامزدی بود که به عنوان پوپولیست در حال رقابت بود، اما اکنون به طور فزاینده ای شبیه به نظر اکثر نامزدهای اولیه جمهوری خواه است.

 

استراتژیست ها و تحلیلگران گفتند که این امر بر ادامه دگردیسی حزب جمهوری خواه به رهبری ترامپ از زمانی که او در سال 2020 از کاخ سفید خارج شد، تاکید می کند، حتی در شرایطی که برخی از رهبران حزب به دنبال دور کردن حزب از ترامپیسم هستند.

 

وضعیت پادشاهی ترامپ در این ماه زمانی مورد آزمایش قرار گرفت که چندین نامزد برجسته و مورد حمایت ترامپ با انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در اوهایو، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا روبرو شدند.

 

حدود دو سوم نامزدهای برجسته مورد حمایت ترامپ در رقابت های خود در ماه مه پیروز شدند، اگرچه برخی بدون مخالفت یا در مقابل رقبای ضعیف شرکت کردند.

 

یکی از رقابت‌ها، رقابت مجلس سنای جمهوری‌خواه در پنسیلوانیا بین مهمت اوز، شخصیت تلویزیونی، که حمایت ترامپ را دریافت کرد، و دیوید مک کورمیک، مدیر سابق صندوق تامینی، که هنوز نتیجه رقابت مشخص نشده است.

 

در لابی کردن برای تأیید رئیس جمهور سابق، هر دوی آنها پیشینه نخبگان خود را کنار گذاشتند تا از پوپولیسم به سبک ترامپ که اکنون در میان جمهوریخواهان طنین انداز شده است، حمایت کنند.

 

رای دهندگان جمهوری خواه در پنسیلوانیا همچنین از داگ ماستریانو، نامزد راست افراطی مورد حمایت ترامپ برای فرمانداری حمایت کردند که از ممنوعیت سقط جنین بدون استثناء و از ادعاهای دروغ ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات حمایت می کند.

 

از سوی دیگر در کارولینای شمالی، رای دهندگان جمهوری خواه به تد بود، نماینده مورد حمایت ترامپ، که به لغو پیروزی بایدن در انتخابات رای داد، رای دادند تا در نامزدی جمهوری خواهان این ایالت برای سنا پیروز شود.

 

با توجه به اینکه ماه‌ها از رقابت‌های مقدماتی هنوز در راه است، برای دانستن نتایج نهایی در کارت امتیازی ترامپ خیلی زود است.

 

گسترش پوپولیسم جناح راست به رهبری دونالد ترامپ در نهایت ممکن است در را برای تسلط معاون ترامپ یعنی مایک پنس بر حزب جمهور خواه بیش از پیش باز کند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *