مانور نظامی چین

چین از برگزاری رزمایش نظامی جدید در اطراف تایوان خبر داد

مانور نظامی چین

ارتش چین روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش نظامی جدیدی را در دریاها و حریم هوایی اطراف تایوان برگزار خواهد کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، ارتش چین در تلافی سفر هفته گذشته ی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان رزمایش نظامی بیشتری انجام خوهد داد.

 

فرماندهی شرق چین اعلام کرد که تمرینات مشترکی را با تمرکز بر عملیات ضد زیردریایی و حمله دریایی انجام خواهد داد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

سفر هفته گذشته نانسی پلوسی به تایوان خشم چین را برانگیخت که این جزیره خودگردان را متعلق به خود می داند.

 

ارتش چین برای اولین بار با پرتاب آزمایشی موشک های بالستیک بر فراز تایوان و همچنین قطع کردن خطوط گفتگو با ایالات متحده آمریکا به این عمل پاسخ داد.

 

اما حالا خبر می رسد رزمایش نظامی بیشتر از سوی ارتش چین در راه است.

 

مدت زمان و مکان دقیق آخرین رزمایش ها هنوز مشخص نیست، اما تایوان قبلاً محدودیت‌های پروازی را در نزدیکی شش منطقه تمرینی قبلی چین در اطراف جزیره کاهش داده است.

 

فراتر از شلیک 11 موشک بالستیک کوتاه برد در طی چهار روز گذشته بر فراز تایوان، کشتی های جنگی چینی و جت های جنگنده نیز در اطراف این جزیره مانور نظامی برگزار کردند.

مطالب مرتبط…

آیا نانسی پلوسی بدنبال تهدید چین به تایوان نمی‌رود؟

هشدار شی جین پینگ به جو بایدن بر سر تایوان؛ با آتش بازی نکنید

 

مانورهای نظامی چین

به گفته یک فرد آشنا که با برنامه ریزی امنیتی درگیر است، اندکی قبل از پایان این رزمایش ها در روز یکشنبه، حدود 10 کشتی جنگی هر کدام از چین و تایوان در فاصله نزدیک در اطراف خط میانه غیررسمی تنگه تایوان مانور دادند.

 

وزارت دفاع تایوان گفت کشتی‌های نظامی، هواپیماها و پهپادهای چینی حملاتی را به جزیره و نیروی دریایی آن شبیه‌سازی کرده‌اند. این سازمان گفت که هواپیماها و کشتی‌ها را برای واکنش “مناسب” فرستاده است.

 

در همین حال، وزارت دفاع چین به فشار دیپلماتیک خود بر ایالات متحده ادامه داد و از توقف مذاکرات نظامی در اعتراض به سفر پلوسی دفاع کرد.

 

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین در یک پست آنلاین گفت: «وضعیت پرتنش کنونی در تنگه تایوان به طور کامل توسط طرف آمریکایی به ابتکار خود تحریک و ایجاد شده است و طرف آمریکایی باید مسئولیت کامل و عواقب جدی آن را بر عهده بگیرد».

 

وو گفت: “خط اصلی را نمی توان شکست، و ارتباط نیاز به صداقت دارد.”

 

چین مذاکرات رسمی شامل هماهنگی سیاست دفاعی و رایزنی های نظامی دریایی را روز جمعه با خروج نانسی پلوسی از منطقه لغو کرد.

 

مقامات پنتاگون، وزارت خارجه و کاخ سفید این اقدام را محکوم کردند و آن را یک واکنش بیش از حد غیر مسئولانه توصیف کردند.

 

بحران تایوان

به گفته تحلیلگران امنیتی و دیپلمات‌ها، قطع برخی از معدود راه های ارتباطی چین با ارتش ایالات متحده، خطر تشدید تنش تصادفی بر سر تایوان را در یک لحظه حساس افزایش می‌دهد.

 

یک مقام آمریکایی خاطرنشان کرد که مقامات چینی در بحبوحه تنش‌های هفته گذشته به تماس‌های مقامات ارشد پنتاگون پاسخ نداده‌اند، اما آنها این را به‌عنوان قطع رسمی روابط با شخصیت‌های ارشد مانند لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده نمی‌دانند.

 

وو، سخنگوی وزارت دفاع، در پاسخ به پرسشی مستقیم درباره این گزارش‌ها، گفت: «اقدامات متقابل مربوطه چین هشداری ضروری به تحریکات ایالات متحده و تایوان و دفاع مشروع از حاکمیت و امنیت ملی است».

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *