وزیر دفاع چین

وزیر دفاع چین: اگر تایوان اعلام استقلال کند برای آغاز جنگ تردید نمی‌کنیم

وزیر دفاع چین

وی فنگ وزیر دفاع چین تهدید کرد اگر تایوان اعلام استقلال کند بی درنگ پکن جنگی را علیه آن‌ها آغاز خواهد کرد.

 

به گزاررش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، وی فنگ، وزیر دفاع چین، در دیدار با همتای آمریکایی خود، لوید آستین، گفته است که در صورت اعلام استقلال تایوان، پکن «در آغاز کردن جنگ بدون توجه به هزینه‌اش تردید نخواهد کرد».

 

در دیداری که بین لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و همتای چینی اش در اجلاس سران در سنگاپور اتفاق افتاد، لوید آستین نیز از چین خواسته اقدامات بی ثبات کننده در تاویان را کنار بگذارد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

لوید آستین

در بیانیه ایالات متحده آمریکا که پس از دور اول مذاکرات آنها منتشر شد، آستین از چین خواست تا از اقدامات بی‌ثبات‌کننده بیشتر در مورد تایوان خودداری کند.

 

در همین ارتباط، وزارت خارجه تایوان ادعاهای “پوچ” چین در مورد حاکمیت بر این کشور را محکوم و از حمایت ایالات متحده تشکر کرد.

 

جوآن اوو، سخنگوی این وزارتخانه گفت: «تایوان هرگز تحت صلاحیت دولت چین نبوده و مردم تایوان تسلیم تهدیدهای دولت چین نخواهند شد».

 

در بیانیه ی وزارت وزارت دفاع آمریکا آمده است: لوید آستین “دوباره بر اهمیت صلح و ثبات در سراسر تایوان، مخالفت با تغییرات یکجانبه در وضعیت موجود تاکید کرد و از چین خواست از اقدامات بی‌ثبات‌کننده بیشتر در قبال تایوان خودداری کند.”

 

مطالب مرتبط…

آنگلا مرکل می‌گوید از رفتارش با ولادیمیر پوتین پشیمان نیست

جو بایدن: اگر مجبور شویم از زور برای دفاع از تایوان استفاده می‌کنیم

 

در روزهای گذشته تنش ها بر سر تایوان به ویژه به دلیل افزایش تهاجم هواپیماهای چینی به منطقه شناسایی دفاع هوایی جزیره (ADIZ) تشدید شده است.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه می در جریان سفر به ژاپن گفت که اگر تایوان توسط چین مورد حمله قرار گیرد، واشنگتن از لحاظ نظامی از این کشور دفاع خواهد کرد.

 

آستین در سخنرانی روز شنبه فعالیت نظامی “تحریک آمیز، بی ثبات کننده” چین در نزدیکی تایوان را به باد انتقاد گرفت و گفت که ایالات متحده سهم خود را برای مدیریت تنش ها با چین و جلوگیری از درگیری با وجود تهاجمی بودن فزاینده پکن در منطقه آسیا و اقیانوسیه انجام خواهد داد.

 

لوید آستین گفت: «این امر به ویژه مهم است زیرا چین رویکرد قهرآمیز و تهاجمی‌تری را برای ادعاهای ارضی خود اتخاذ کرده است.

 

وی ادامه داد: افزایش “هشداردهنده” در تعداد برخوردهای ناامن و غیرحرفه ای بین هواپیماها و کشتی های چینی با هواپیماهای دیگر کشورها در این مدت وجود داشته است.

 

پیش از این، وی فنگ وزیر دفاع چین به آستین گفته بود که پکن “هر گونه توطئه استقلال تایوان را در هم خواهد شکست و با قاطعیت از اتحاد سرزمین مادری حمایت خواهد کرد”.

 

با افزایش نگرانی‌ها در مورد تنش‌های چین و تایوان، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، در سخنرانی اصلی در اجلاس سران گفت که دولت او دستیابی به قابلیت حمله پیشگیرانه را در نظر خواهد گرفت زیرا «امروز اوکراین و فردا ممکن است شرق آسیا باشد».

 

نخست وزیر ژاپن گفت که جهان باید برای ظهور نهادی آماده شود که صلح و امنیت کشورهای دیگر را که با زور یا تهدید روبه رو هستند، به دست بیاورد.

 

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *