هویتزر

آلمان در حال بررسی ارسال هویتزر به اوکراین است

هویتزر

یک منبع امنیتی در آلمان روز جمعه به رویترز گفت که این کشور در حال بررسی ارسال هویتزر های دوربرد به اوکراین است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، گزارش منتشر شده توسط روزنامه ولت آم زونتاگ تنها چند روز پس از اینکه برلین برای اولین بار تصمیم گرفت تسلیحات سنگین به کیف صادر کند منتشر شده است.

 

این اقدام بدنبال هشدارهای کرملین مبنی بر اینکه ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تهدیدی برای امنیت قاره اروپا «و برانگیختن بی ثباتی» است، صورت می گیرد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

درخواست اوکراین برای تسلیحات سنگین از زمانی تشدید شد که مسکو حمله خود را به دونباس منتقل کرد، منطقه‌ای شرقی با زمین‌های کاملاً مسطح و باز که برای نبرد تانک‌ها مناسب‌تر از مناطق شمال اطراف پایتخت است.

 

این منبع با اشاره به یکی از قوی ترین سلاح های توپخانه ای موجود در انبارهای بوندسوئر که می تواند اهدافی را در فاصله 40 کیلومتری هدف قرار دهد، گفت: برلین در حال مذاکره با دولت هلند برای تحویل Panzerhaubitze 2000 به اوکراین است.

 

خبرگزاری ANP روز سه شنبه گزارش داد، هلندی‌ها قصد دارند «تعداد محدودی» از همان هویتزر ها را به اوکراین عرضه کنند، زیرا آلمان پیشنهاد داده است که برای تسلیحات ساخته شده توسط شرکت دفاعی آلمانی KMW آموزش و مهمات ارائه دهد.

 

مطالب مرتبط…

آلمان تانک های ضد هوایی به اوکراین تحویل می دهد

الیگارش سابق روس: تحریم نفت و گاز روسیه ضربه سنگینی برای پوتین است

 

 

منتقدان، از جمله سفیر اوکراین در آلمان، برلین را متهم کرده اند که در دادن تسلیحات سنگین به اوکراین و سایر اقداماتی که می تواند به کیف در دفع نیروهای روسیه کمک کند، مانند تحریم واردات انرژی از روسیه، خودداری کرده‌ است.

 

بیشتر تسلیحات سنگینی که کشورهای ناتو تاکنون به اوکراین ارسال کرده‌اند، تسلیحات ساخت شوروی است که هنوز در فهرست موجودی کشورهای عضو ناتو اروپای شرقی قرار دارد، اما ایالات متحده و برخی دیگر از متحدانش شروع به تامین هویتزرهای غربی به کیف کرده‌اند.

 

روز پنجشنبه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: ائتلاف نظامی غربی آماده است تا سال‌ها حمایت خود از اوکراین را در جنگ علیه روسیه حفظ کند، از جمله کمک به کیف برای تغییر سلاح‍‌های دوران شوروی به تسلیحات و سیستم های مدرن غربی.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *