قرص کرونا

فایزر می‌گوید قرص خوراکی کرونا برای جلوگیری از عفونت اعضای خانواده بی‌تاثیر بوده است

قرص کرونا

شرکت فایزر (Pfizer) گفت: یک آزمایش بزرگ نشان داد که درمان ویروس کرونا با قرص خوراکی کرونا در پیشگیری از ابتلا به این ویروس شکست خورده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، این آزمایش در افرادی که با فردی آلوده به ویروس کرونا زندگی می‌کنند مؤثر نبوده است.

 

در این آزمایش 3 هزار بزرگسال که در تماس خانگی با فردی بودند که علائم ویروس کرونا را تجربه می کرد و اخیراً آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده بود، قرص خوراکی کرونا داده شده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

فایزر گفت داده‌های ایمنی در این آزمایش با مطالعات قبلی مطابقت دارد، که نشان داده بود این قرص‌ها تقریباً 90 درصد در پیشگیری از بستری شدن یا مرگ در بیماران مبتلا به کرونا که در معرض خطر بالای این بیماری هستند، زمانی که به مدت 5 روز بلافاصله پس از شروع علائم مصرف می‌شوند، موثر هستند.

 

پس از اعلام این خبر، سهام شرکت فایزر در معاملات عادی بورس آمریکا 3 درصد سقوط کرد، هرچند پس از چند ساعت کاری به 1 درصد کاهش به 48.53 دلار رسید.

 

در همین رابطه مدیر اجرایی شرکت فایزر گفت: از نتیجه آزمایشات جدید ناامید شده است.

 

در چند روز گذشته، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که قرص ضد ویروس کرونا با نام «پاکسلووید» تولیدی شرکت فایز را به بیمارانی که همچنان در معرض خطر بالای بستری شدن در بیمارستان هستند، «به شدت توصیه می‌کند.»

 

مطالب مرتبط…

اولین قرص درمان کرونا برای استفاده اضطراری در ایالات متحده تایید شد

 

با این حال این نهاد بهداشتی وابسته به سازمان ملل متحده هشدار داد، «بسیار نگران» است نابرابری‌هایی که در دسترسی به واکسن کرونا مشاهده می‌شود دوباره کشورهای با درآمد پایین یا متوسط را برای دسترسی به این قرص با مشکل روبرو کند.

 

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در مجله پزشکی بی‌ام‌جی گفتند که ترکیب قرص‌های نیرمات رلویر و ریتو ناویر که قرص «پاکسلووید» شرکت داروسازی فایزر نامیده شده است، «انتخاب مناسب» برای افراد واکسینه نشده، مسن یا دارای نقص ایمنی مبتلا به کووید است.

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *