ویکتور اوربان

حزب ویکتور اوربان: دموکراسی اتحادیه اروپا در “بن بست” قرار دارد

ویکتور اوربان

حزب حاکم راست افراطی مجارستان تضعیف پارلمان اروپا و ادغام سیاسی اتحادیه اروپا را پیشنهاد کرده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از دویچه وله، قطعنامه تصویب شده می گوید که دموکراسی در اتحادیه اروپا در “بن بست” قرار دارد.

 

قانونگذاران حزب راست افراطی فیدس به رهبری ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، روز سه شنبه به تصویب قطعنامه ای رای دادند که خواستار طراحی مجدد پارلمان اروپا و حذف هدف “اتحادیه نزدیک تر” در معاهدات اتحادیه اروپا شد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

در پیشنهاد مجارستان به پارلمان‌های ملی کشورهای عضو این امکان داده می‌شود که هر قانونی را در سطح اتحادیه اروپا وتو کنند و همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد رویه‌های قانونی را آغاز کنند.

 

همچنین انتخاب قانونگذاران در پارلمان اروپا توسط شهروندان اتحادیه اروپا لغو می شود و در عوض آنها توسط سران کشورها منصوب می شوند.

 

در این قطعنامه آمده است: «دموکراسی اروپایی باید از بن‌بستی که پارلمان اروپا آن را به سمت آن هدایت کرده است، خارج کند. اتحادیه اروپا باید تغییر کند، زیرا برای چالش‌های زمانه ما آماده نیست.»

 

مجارستان به حمایت مالی اتحادیه اروپا نیاز دارد

اتحادیه اروپا در حال حاضر بودجه و اعتبارات بازیابی مجارستان را به دلیل عدم رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا در مورد حاکمیت قانون و اقدامات ضد فساد از مجارستان محدود کرده است.

 

اقتصاد در حال فروپاشی مجارستان و تورم سرسام‌آور همراه با ارز ضعیف در برابر یورو، بوداپست را به دنبال رویکردی آشتی‌جویانه‌تر با بروکسل در هفته‌های اخیر به امید دستیابی به حمایت مالی، سوق داده است.

 

مطالب مرتبط…

ویکتور اوربان بار دیگر در مجارستان به قدرت رسید/ ویکتور اوربان کیست؟

 

با این حال، قطعنامه روز سه‌شنبه، احتمالاً دشمنی با اتحادیه اروپا را به اوج خود خواهد رساند.

 

ویکتور اوربان بارها مجارستان را “دموکراسی غیر لیبرال” خوانده است.

 

حزب ویکتور اوربان اخیراً در انتخابات دیگری پیروز شد، اما منتقدان می گویند که در میان سرکوب رسانه های مستقل، شانس احزاب دیگر غیرممکن شده است.

 

ویکتور اوربان ادعا می کند که از ارزش های مسیحی اروپایی در برابر تهدیدی که توسط نخبگان فرضی جهان وطنی در بروکسل ایجاد می شود، محافظت می کند.

 

پیشنهاد مجارستان همچنین خواستار تدوین “ریشه ها و فرهنگ مسیحی” به عنوان مبنای ادغام اتحادیه اروپا شد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *