خبرنگار نیوزلندی

استقبال طالبان از خبرنگار باردار که به دلیل پروتکل‌های کرونا از ورود مجدد به نیوزیلند منع شد

خبرنگار نیوزلندی

خبرنگار باردار نیوزیلندی پس از اینکه به دلیل پروتکل‌های سختگیرانه کرونا در نیوزلند از ورود به کشور خود منع شد، برای کمک به طالبان مراجعه کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، شارلوت بیلیس، 35 ساله، در هفته 25 بارداری است و با شریک زندگی خود، عکاس بلژیکی، جیم جویلبروک، برای پوشش خبری خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان زندگی می‌کند.

 

او درخواست بازگشت به نیوزیلند برای به دنیا آوردن دخترش را داد، اما این کشور به دلیل ادامه پروتکل‌های سختگیرانه کرونا، درخواستش را رد کرد، که واکنش‌های منفی را برانگیخت.

 

بلیس که خبرنگار الجزیره بوده برای پوشش خبری جنگ به افغانستان فرستاده شد.

 

وقتی او متوجه شد که در پایگاه خانگی خود در دوحه قطر باردار است، همسرش در کابل گیر افتاده بود و به دلیل پروتکل‌های مرزی کرونا نتوانست به نیوزیلند بازگردد.

 

به گزارش آسوشیتدپرس، بارداری و مجرد بودن در قطر غیرقانونی است و بلیس در ماه نوامبر به دلیل آن از سمت خود استعفا داد.

 

بلیس باید از دوحه خارج می شد و سعی می‌کرد از طریق یک سیستم قرعه‌کشی وارد نیوزیلند شود و برای ویزای اضطراری درخواست داد، اما رد شد.

 

خبرنگار باردار نیوزلندی

آسوشیتدپرس گزارش داد که بلیس به افغانستان بازگشت، زیرا این تنها جایی است که او و شریک زندگی اش ویزا برای زندگی داشتند.

 

بلیس در این مقاله گفت که با یکی از اعضای ارشد طالبان تماس گرفت و از او پرسید که قادر به بازگشت به نیوزیلند نیست و در حالی که باردار است به کابل آمده است، آیا آنها مشکلی دارند؟

 

طالبان به بلیس گفت که او نباید نگران باشد “نه ما برای شما خوشحالیم، می‌توانید بیایید و مشکلی نخواهید داشت. فقط به دیگران بگویید که متاهل هستید. نگران نباشید. همه چیز درست می شود.”

 

اکنون این خبرنگار نیوزلندی در افغانستان به سر می‌برد.

 

بلیس گفت در حالی که او و شریک زندگی‌اش برای بازگشت به نیوزیلند تلاش می‌کنند، دولت بی سر و صدا درخواست رد شده آنها را لغو کرده و اکنون در حال بررسی مجدد پرونده آن‌هاست.

 

بلیس به آسوشیتدپرس گفت که سه بار واکسینه شده است و پس از ورود به نیوزیلند آماده است تا در قرنطینه قرار گیرد.

 

او به AP گفت: “این مضحک است. این حق قانونی من است که به نیوزلند بروم، جایی که مراقبت‌های بهداشتی دارم، جایی که خانواده دارم. تمام حمایت من آنجاست.”

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *