الیگارش های روسیه

الیگارش سابق روس: تحریم نفت و گاز روسیه ضربه سنگینی برای پوتین است

الیگارش های روسیه

الیگارش سابق روسیه در مصاحبه با بی بی سی گفت: تحریم نفت و گاز روسیه از سوی غرب “یک ضربه بسیار جدی” به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وارد می کند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، میخائیل خودورکوفسکی، الیگارش سابق، که اکنون در لندن در تبعید به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای با برنامه هاردتاک بی بی سی گفت که تحریم نفت و گاز روسیه از سوی غرب “یک ضربه بسیار جدی” به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وارد می‌کند.

 

این الیگارش روس ادامه داد: “به نظر من اگر پوتین مجبور شود صادرات نفت و گاز را از اروپا به بازارهای آسیایی تغییر دهد، بیش از نیمی از درآمد خود را از دست خواهد داد.”

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

خودورکوفسکی افزود: «با تحریم نفت و گفت روسیه باید دید که آیا پوتین می‌تواند جنگ را ادامه دهد و در آن شرایط تا کی می‌تواند جنگ را ادامه دهد؟ گفتنش برایم سخت است. بالاخره من کارشناس نظامی نیستم. اما فکر می‌کنم این یک ضربه بسیار جدی خواهد بود.»

 

خودورکوفسکی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌های غربی بر رفتار الیگارش‌های روسیه تفاوتی ایجاد می‌کند، گفت:

«درک این نکته مهم است که در حال حاضر گام های صحیح برداشته می شود، اما آنها بر اساس فرضیات نادرست هستند… الیگارشی ها افرادی هستند که قدرت ایفای نقش در فرآیند تصمیم گیری سیاسی در روسیه را دارند. این افراد به این معنا الیگارش نیستند. الیگارش‌های روسیه عوامل پوتین هستند و وی از آنها برای تأثیرگذاری یا حداقل تلاش برای تأثیرگذاری بر نظام سیاسی غرب استفاده می کند.»

 

مطالب مرتبط…

راه حل آلمان برای کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین

آلکسی ناوالنی: مارین لوپن به پوتین نزدیک است، فرانسوی‌ها به مکرون رای دهند

 

«اگر از الیگارش‌های روسیه پرسیده شود که آیا پوتین جنایتکار جنگی است، هیچ یک از آنها آماده پاسخگویی مستقیم نیستند، حتی اگر همه آنها قلباً قبول داشته باشند که چنین چیزی هست.»

 

«این بدان معناست که پوتین بر آن‌ها تسلط کافی دارد و آن‌ها یک به یک از دستورات او را اجرا می‌کنند. و از این منظر، مسدود کردن حساب های بانکی آنها، محدود کردن فرصت های آنها برای تأثیرگذاری بر سیاست غرب و نظام اقتصادی غرب، بسیار مهم است.»

 

این الیگارش سابق روس در پاسخ به این سوال که آیا از کمک به پوتین برای به دست گرفتن قدرت در دهه 1990 احساس مسئولیت یا پشیمانی دارد، گفت: «البته».

 

خودورکوفسکی گفت: در سال 2002، 2003 زمانی که در کرملین به پوتین گفتم که سیستم او بر اساس فساد ساخته شده و کشور ما را ویران می‌کند، همه چیز برای من تغییر کرد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *