پیمان امنیتی سوئد و بریتانیا

بریتانیا پیمان امنیتی متقابل با سوئد امضا کرد

پیمان امنیتی سوئد و بریتانیا

بوریس جانسون در جریان سفر خود به سوئد برای گفتگو با مگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد، در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت کرده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، نخست وزیر بریتانیا گفت:: در مواجهه با «یک ظالم قرن بیست و یکم» یک بیانیه تضمین امنیتی «تاریخی» با سوئد امضا خواهد کرد.

 

بوریس جانسون گفت: جنگ در اوکراین همه ما را مجبور به تصمیم گیری‌های دشوار می‌کند، اما کشورهای مستقل باید آزاد باشند تا این تصمیمات را بدون ترس از نفوذ یا تهدید تلافی جویانه اتخاذ کنند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

جانسون می‌گوید این توافق «دو کشور سوئد و بریتانیا را بیشتر به هم نزدیک‌ می‌کند» تا «اطلاعات امنیتی بیشتری را به اشتراک بگذارند، تمرین‌های نظامی و توسعه مشترک فناوری را بیشتر کنند».

 

نخست وزیر بریتانیا اضافه کرد: مهم‌تر از همه، این توافقی است که ارزش‌هایی را که هم سوئد و هم بریتانیا برایشان عزیز هستند و ما از دفاع از آن دریغ نخواهیم کرد، در بر می‌گیرد.

 

بوریس جانسون می‌افزاید: «لاشه‌های بسیاری از تانک‌های روسی» که در خیابان‌های اوکراین پراکنده هستند «به لطف NLAW‌های ساخت سوئد و ساخت بریتانیا» است که ثابت می‌کند همکاری چقدر می‌تواند مؤثر باشد.»

 

مطالب مرتبط…

ولادیمیر پوتین: دفاع از سرزمین مادری همیشه مقدس بوده است

آلمان برای ارسال 7 هویتزر به اوکراین اعلام آمادگی کرد

 

نخست وزیر بریتانیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد، همچنین گفت که بریتانیا از هر تصمیمی که سوئد در مورد عضویت احتمالی در ناتو اتخاذ کند، حمایت خواهد کرد.

 

جانسون می‌گوید که پیمان تضمین امنیت با سوئد گفتگوی مجزا از روابط آتی سوئد با ناتو است.

 

بوریس جانسون در پاسخ به این سوال که اگر سوئد مورد حمله نظامی قرار گیرد بریتانیا چه خواهد کرد، پاسخ می دهد که وقتی “دموکراسی‌های لیبرال با حمله نظامی مواجه می‌شوند”، هر دو کشور “به حمایت یکدیگر خواهند آمد”.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *