فناوری آفساید خودکار

فناوری “آفساید خودکار” مبتنی بر هوش مصنوعی در جام جهانی قطر

فناوری آفساید خودکار

با استفاده از فناوری آفساید خودکار فیفا مدعی است میانگین زمان تصمیم گیری از 70 ثانیه به 25 ثانیه کاهش می یابد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، فیفا تایید کرده است که فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در جام جهانی قطر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدعی است که زمان تصمیم گیری در مورد آفساید VAR را به نصف کاهش می دهد.

 

این فناوری که به فناوری آفساید نیمه خودکار (SAOT) معروف است شاهد بازنگری کامل سیستم مورد استفاده برای قضاوت در مورد تصمیمات آفساید «موقعیتی» در پیشبرد گل خواهد بود.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

در حالی که یک داور و دستیارش همچنان تماس های درون زمینی برقرار می کنند و داور در مورد تصمیمات SAOT حرف آخر را می زند، رویه بحث برانگیز بازگردانی فیلم های تلویزیونی به گذشته خواهد ماند.

 

پیرلوئیجی کولینا

پیرلوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا گفت: «فناوری آفساید نیمه خودکار سریع‌تر و دقیق‌تر است و ارتباطات بهتری را به هواداران ارائه می‌دهد. این فناوری می تواند شکل جدیدی از تجسم را برای هواداران در خانه و در زمین ایجاد کند.»

 

کولینا افزود: همه تست ها به خوبی انجام شده است و بنابراین فناوری آفساید خودکار [SAOT] به جام جهانی 2022 قطر می‌رود.

 

در فناوری آفساید خودرکار در طول جام جهانی، بازبینی آفساید با ایجاد یک نقشه سه بعدی از عملکرد گلزنی، با استفاده از ترکیبی از 12 دوربین و یک توپ پیشرفته انجام خواهد شد.

 

توپ آدیداس مورد استفاده در جام جهانی قطر مجهز به سنسوری خواهد بود که اطلاعات موقعیت مکانی را 500 بار در ثانیه ارسال می کند، که با موقعیت های بازیکن در دوربین مطابقت داده می شود، با دستگاه های هماهنگ شده که 29 نقطه روی بدن بازیکنان را ردیابی می کنند و اطلاعات را 50 بار در ثانیه ارسال می کنند.

 

مطالب مرتبط…

مقصد آینده زین الدین زیدان کجاست؟

گزارش تصویری/ صعود استرالیا به جام جهانی 2022 قطر

 

این داده ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی که با همکاری تعدادی از دانشگاه ها، از جمله موسسه فناوری ماساچوست، ابداع شده است، پردازش می شود.

 

پس از ارسال به اپراتور SAOT توسط VAR دوبار بررسی می شود. سپس VAR رای را به داور منتقل می کند، که آخرین تماس را انجام می دهد اما در تئوری، فقط تصمیم را تایید می کند.

 

کولینا گفت که در آزمایشات زمان صرف شده برای تصمیم گیری در مقایسه با سیستم VAR قبلی، از میانگین 70 ثانیه به 25 ثانیه کاهش یافته است.

 

کولینا گفت که هدف اصلی سیستم جدید دستیابی به تصمیم گیری دقیق تر است.

 

او گفت که تسریع زمان تصمیم گیری برای طرفداران اهمیت «روانی» دارد.

 

کولینا گفت: «هدف داشتن فناوری بسیار دقیق، مشابه فناوری خط دروازه عمل می‌کند.»

 

پس از تصمیم گیری نهایی، یک رندر سه بعدی از حادثه آفساید در تلویزیون و روی صفحه نمایش در استادیوم های جام جهانی نمایش داده می شود.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

اولین دوره المپیک مدرن

همه چیز درباره‌ی اولین دوره المپیک مدرن

اولین دوره المپیک که پس از 1500 سال برگزار شد، به دلایل زیادی خاطره انگیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *