ارزهای دیجیتال

چگونه ارزهای دیجیتال از رونق افتادند؟

ارزهای دیجیتال

در این روزها دارندگان ارزهای دیجیتال از ضررهای ویرانگر صحبت می کنند زیرا دارایی هایی مانند بیت کوین و «استیبل کوین ها» مانند terra به شدت سقوط کردند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، برخی از سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتال تنها برای نگه داشتن پول خود به بازار کریپتو روی آورده اند نه برای کسب سود.

 

اما در ماه های اخیر دارایی این افراد به نصف رسیده است.

 

با سقوط بیت کوین به زیر مرز 20,000 دلار بازار ارزهای دیجیتال که تقریباً شش ماه پیش بیش از 3 تریلیون دلار ارزش داشت، اکنون کمتر از 1 تریلیون دلار ارزش دارد.

 

ارز دیجیتال

رونق کریپتو: اقتصاد دیجیتال جدید

آغاز بازار ارزهای دیجیتال، تمام نشانه‌های بارز بودن نمونه دیگری از «اقتصاد رابینهودی» را داشت که نام آن از اپلیکیشن محبوب معاملات سهام آمریکا گرفته شده است.

 

همه گیری ویروس کرونا در جهان هم به شرکت کنندگان در این تالار اقتصادی افزود.

 

با توجه به هجوم مردم به مت بازارهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال نیز از افزایش معاملات روزانه سود بردند.

 

بیت کوین از پایین ترین سطح 5000 دلار در مارس 2020 به بیش از 60000 دلار در سال بعد رسید. این ارز قبلاً چنین افزایش شدیدی داشته است؛ در سال 2017، بیت کوین 20 برابر شد و به اوج خود یعنی 19000 دلار رسید.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

اما در آخرین رونق، اتریوم، ارز دیجیتال شماره دو، صعودی حتی چشمگیرتر داشت، این ارز از تنها 120 دلار به تقریباً 5000 دلار در سال 2021 رسید.

 

کریپتوکارنسی نام هر دارایی دیجیتالی است مانند بیت کوین، که این ارز دیجیتال اصلی که در سال 2009 اختراع شد.

 

در سال‌های پس از آن، تغییرات گیج‌کننده‌ای به وجود آمده است، اما هسته اصلی – مفهوم بلاک چین – به طور قابل ملاحظه‌ای پایدار است، تا حدی به دلیل پیامدهای اجتماعی شبکه‌های واقعاً غیرمتمرکز که از نظارت یا مقررات دولتی مصون هستند.

 

علاوه بر خود ارزهای دیجیتال، این بخش در یک اکوسیستم پیچیده توسعه یافته است.

 

این توسعه یافتگی شامل Web3، مجموعه گسترده‌تری از برنامه‌ها و خدمات ساخته شده بر روی ارزهای دیجیتال، DeFi، تلاشی برای راه‌اندازی کل بخش مالی بدون کد به جای قرارداد، و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است که از فناوری مشابه ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

 

سقوط پروژه ترا

سقوط بازار ارزهای دیجیتال

بحران کریپتو در پس زمینه مشکلات بازار گسترده‌تر رخ داده است، زیرا ترس از درگیری اوکراین، افزایش تورم و هزینه‌های استقراض بالاتر سرمایه‌گذاران را تحت فشار قرار داده است.

 

برخی از ناظران بازار، احتمال سقوط کریپتو که باعث ایجاد مشکلات جدی در سایر نقاط در بازارهای مالی یا اقتصاد جهانی می‌شود را نادیده می گیرند.

 

مطالب مرتبط…

آیا دارندگان ارزهای دیجیتال می‌توانند ضررهای خود را در دادگاه جبران کنند؟

بیت کوین کانال 20 هزار دلاری را از دست داد

 

ارزش کل همه ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود 1 تریلیون دلار است (که بیت کوین حدود 40٪ از کل را تشکیل می دهد) که در مقایسه با حدود 100 تریلیون دلار برای بازارهای سهام جهان است.

 

از ماه نوامبر ارزش تمام ارزهای رمزنگاری شده از 3 تریلیون دلار کاهش یافته است، به این معنی که 2 تریلیون دلار ثروت از بین رفته است، بدون اینکه هیچ اثر ضربه‌ای جدی بر بازار سهام گسترده‌تر نداشته باشد.

 

تا به امروز، آشفتگی به بخش کریپتو محدود شده است. دارایی های دیجیتال توسط برخی از مسائل اقتصادی مشابه که اقتصاد جهانی و بازارهای سهام را تحت تاثیر قرار داده اند، آسیب دیده اند. بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال تحت تأثیر نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم و افزایش متعاقب آن در نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی قرار گرفته‌اند که جذابیت دارایی‌های پرریسک را برای سرمایه‌گذاران کاهش داده است. این بدان معناست که با کاهش بازارهای سهام، دارایی‌های کریپتو نیز کاهش یافته است.

 

اما سقوط ترا در ماه گذشته به اعتماد به ارزهای دیجیتال ضربه زد. در ماه ژوئن، یک وام دهنده ارز دیجیتال، سلسیوس، مجبور شد برداشت مشتری را متوقف کند و یک صندوق تامینی که شرط‌بندی‌های بزرگی روی بازارهای ارزهای دیجیتال انجام می‌داد، به سمت انحلال حرکت کرد.

 

سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی که در بازار کریپتو با استفاده از دارایی‌های دیجیتال به عنوان وثیقه شرط‌بندی کرده بودند، مجبور به فروش شدند.

 

اما چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که، بازار کریپتو از بین نمی‌رود چون وضعیتی بدتر از این را تجربه کرده است.

 

فروپاشی تررا همچنین نگرانی های نظارتی در مورد استیبل کوین ها را تشدید کرده است، زیرا آنها توسط دارایی های سنتی پشتیبانی می شوند و بنابراین می توانند برای سیستم مالی گسترده تر خطر ایجاد کنند.

 

در بریتانیا، وزارت خزانه داری می خواهد رژیمی برای مقابله با سقوط استیبل کوین برقرار شود و در ماه مه گفت که یک شکست مانند تررا می تواند «تداوم خدمات حیاتی برای عملکرد اقتصاد و دسترسی افراد به وجوه یا دارایی هایشان را به خطر بیندازد.»

 

در جاهای دیگر، اتحادیه اروپا در حال تدوین یک چارچوب نظارتی برای دارایی های رمزنگاری با هدف معرفی آن تا سال 2024 است، در حالی که در ایالات متحده جو بایدن یک فرمان اجرایی را امضا کرده است که به دولت فدرال دستور می دهد تا یک برنامه نظارتی برای ارزهای رمزنگاری شده از جمله اطمینان از “نظارت کافی و نظارت کافی را هماهنگ کند.

 

کمیسیون تجارت فدرال، سازمان نظارت بر مصرف کنندگان ایالات متحده، می گوید از آغاز سال 2021، 46000 نفر بیش از یک میلیارد دلار به دلیل کلاهبرداری های رمزنگاری ضرر کرده اند.

 

آینده بازار ارزهای دیجیتال از نگاه بدبینانه می تواند نتیجه اش نابودی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باشد اما افراد زیادی خوش بین هستند که وضعیت امرزو بیت کوین چند ماه یا چند سال طول خواهد کشید اما بیت کوین مجدداً به اوج خود باز خواهد گشت.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

فرصت‌های شغلی در آمریکا

10 صنعتی که فرصت‌های شغلی در آنها رو به کاهش است

دولت آمریکا داده‌های جدید خود در خصوص فرصت‌های شغلی را در این کشور اعلام و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *