ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم

اعلان جنگ آلمان نازی علیه ایالات متحده آمریکا در جنگ جهانی دوم

ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم

11 دسامبر 1941 در چنین روزی، آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی به ایالات متحده اعلان جنگ کرد و آمریکا را که بی طرف بود وارد درگیری اروپایی کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز، 11 دسامبر 1941 مصادف با آذر ماه 1320، پس از حمله ژاپن به پرل هاربر و اعلام جنگ آمریکا علیه این کشور آسیایی، متقابلاً آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی به آمریکا اعلام جنگ کرد و ایالات متحده آمریکا را وارد جنگ جهان دوم کرد.

 

بمباران پرل هاربر حتی آلمان را نیز غافلگیر کرد.

 

اگرچه هیتلر با شریک محور خود ژاپن به صورت شفاهی توافق کرده بود که اگر ایالات متحده وارد جنگ با ژاپن شود، آلمان به پشتیبانی از ژاپن خواهد آمد، اما در مورد چگونگی وقوع جنگ مطمئن نبود.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

در 8 دسامبر 1941، اوشیما، سفیر ژاپن، نزد یواخیم فون ریبنتروپ، وزیر امور خارجه آلمان رفت تا آلمانی‌ها را متقاعد کند علیه ایالات متحده آمریکا اعلام جنگ کند.

 

فون ریبنتروپ برای مدت زمانی دچار سردرگمی شد. او می‌دانست که آلمان تحت شرایط پیمان سه‌جانبه، وعده کمک در صورت حمله به ژاپن را می‌داد، اما اینبار ژاپن متجاوز بود نه آمریکا.

 

فون ریبنتروپ می ترسید که اضافه شدن یک کشور دیگر، آن هم ایالات متحده آمریکا، آلمان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

 

اما هیتلر جور دیگری فکر می کرد. او متقاعد شده بود که ایالات متحده به زودی به آلمان اعلان جنگ می کند. نیروی دریایی ایالات متحده قبلاً به قایق‌های دریایی آلمان حمله می‌کرد و هیتلر روزولت را به دلیل حملات لفظی مکرر او علیه ایدئولوژی نازی‌اش تحقیر می‌کرد.

 

مطالب مرتبط…

حمله به پرل هاربر؛ اشتباه بزرگ ژاپن در جنگ جهانی دوم

 

آلمان نازی

او همچنین معتقد بود که ژاپن بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که آمریکا بتواند آن را شکست دهد. از سوی دیگر هیتلر برای شکست شوروی  به ژاپنی‌ها نیاز داشت.

 

بنابراین در ساعت 3:30 بعد از ظهر (به وقت برلین) در 11 دسامبر، کاردار آلمان در واشنگتن نسخه ای از اعلان جنگ را به وزیر امور خارجه آمریکا، کوردل هال، تحویل داد.

 

در همان روز، هیتلر برای دفاع از این اعلامیه در رایشتاگ سخنرانی کرد.

 

آدولف هیتلر استدلال می کرد که شکست نیو دیل علت واقعی جنگ بود، زیرا رئیس جمهور روزولت، با حمایت پلوتوکرات ها و یهودیان، تلاش کرد فروپاشی برنامه اقتصادی خود را بپوشاند.

 

هیتلر گفت: «آمریکا اول کشورها را برای ورود به جنگ تحریک می کند، سپس علل جنگ را تغییر میدهد، سپس به طرز نفرت‌انگیزی بشر را به سمت جنگ سوق می‌دهد.»

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

4 نظر

  1. همه این کشتارهای متفقین و اصلا تمدن غرب ، برای رضایت خود شخص ابلیس یا شیطان خاص بوده است . چون در کتاب الیستو کرالی کاهن ، که بانی فلسفه ایذیولوژی غرب نوین است ، از طرف شیطان نوشته شده ، از تو دو چیز میخواهم . اول خون می خواهم ، بخصوص خون مومنین وکودکان و بعد مسیحیان وسایر دینها ی غیر یهود . دو م زنا را رواج بده که نسلهای ناپاک متولد و فرمانروا شوند . سران ملل غربی ، چون چرچیل و ترومن و موسیولونی و…. ، همگی یهودی یا تابع آیین شیطان پرستی فراماسونری و ایلیومیناتی بودند .هیتلر شخصا مسیحی معتقد و آگاهانه از سر خوانئن دست ودرک نقشه های خبیث فراماسونرها ، مخالف یهودی ها ی لاشخور شده بود . اما نژاد پرست بود و سرمایه داران یهودی فراماسونر نیز با دسیسه بهره از این تعصب قومی – نژادی اش ، اورا آلت دست خود شان کرده و به چنگ کشاندند ، تا خطرش را از سر یهودیان دفع کنند. همچنین اروپا و آمریکا مقروض و محتاج یهودیان شوند و ابلیس هم راضی …

  2. همه این کشتارهای متفقین و اصلا تمدن غرب ، برای رضایت خود شخص ابلیس یا شیطان خاص بوده است . چون در کتاب الیستو کرالی کاهن ، که بانی فلسفه ایذیولوژی غرب نوین است ، از طرف شیطان نوشته شده ، از تو دو چیز میخواهم . اول خون می خواهم ، بخصوص خون مومنین وکودکان و بعد مسیحیان وسایر دینها ی غیر یهود . دو م زنا را رواج بده که نسلهای ناپاک متولد و فرمانروا شوند . سران ملل غربی ، چون چرچیل و ترومن و موسیولونی و…. ، همگی یهودی یا تابع آیین شیطان پرستی فراماسونری و ایلیومیناتی بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *