پایان جنگ جهانی دوم

آلمان نازی بدون قید و شرط تسلیم متفقین شد/ پایان جنگ جهانی دوم

پایان جنگ جهانی دوم

می 1945 میلادی در چنین روزی، فرماندهی عالی آلمان، ژنرال آلفرد یودل، تسلیم بی قید و شرط تمامی نیروهای آلمانی، شرقی و غربی، را در رنس، در شمال شرقی فرانسه امضا کرد.

 

جهان در روزی که گذشت؛

به گزارش ره آورد نیوز، می 1945 میلادی مصادف با اردیبهشت 1324 شمسی، ژنرال یودل فرماندهی عالی نیروهای آلمانی تسلیم بی قید و شرط آمان در برابر متفیق در جنگ جهانی دوم را امضا کرد.

 

ژنرال یودل امیدوار بود که شرایط تسلیم آلمان را فقط به نیروهایی محدود کند که هنوز با متحدان غربی می‌جنگند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

اما دوایت آیزنهاور خواستار تسلیم کامل تمام نیروهای آلمانی شد، چه در شرق و چه در غرب.

 

اگر این خواسته برآورده نمی‌شد، آیزنهاور آماده بود تا جبهه غرب را مسدود کند و از فرار آلمانی‌ها به غرب به منظور تسلیم جلوگیری کند و در نتیجه آنها را در دست نیروهای شوروی محصور کند.

 

آلفرد یودل به دریاسالار اعظم کارل دونیتز، جانشین هیتلر، این شرایط را با رادیو ارسال کرد. دونیتز به او دستور داد امضا کند.

 

بنابراین با امضای ژنرال روسی ایوان سوسلوپاروف و ژنرال فرانسوی فرانسوا سیوز به عنوان شاهد، و ژنرال والتر بدل اسمیت، رئیس ستاد آیک، برای نیروی اعزامی متفقین، آلمان حداقل روی کاغذ شکست را پذیرفت، هرچند جنگ تقریباً برای یک روز دیگر همچنان در شرق ادامه داشت.

 

مطالب مرتبط…

آدولف هیتلر در پناهگاه زیرزمینی خود، خودکشی کرد

اشغال چکسلواکی توسط آلمان نازی

 

سرنوشت عجیب ژنرال امضا کننده آلمانی

آلفرد یودل که در 20 ژوئیه 1944 در سوء قصد به هیتلر مجروح شده بود، بعد از جنگ جهانی دوم به جنایات جنگی (شامل تیراندازی به گروگان ها) در نورنبرگ مجرم شناخته شد و در 16 اکتبر 1946 به دار آویخته شد.

 

البته ژنرال آلمانی پس از مرگ مورد عفو قرار گرفت!

 

ژنرال یودل پس از مرگ، در سال 1953 میلادی، پس از اینکه دادگاه تجدیدنظر آلمان او را به دلیل نقض قوانین بین المللی بی گناه تشخیص داد، مورد عفو قرار گرفت.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *