سندروم قلب شکسته

سندروم قلب شکسته چیست و چگونه درمان می‌شود؟

سندروم قلب شکسته

در پزشکی سندرم قلب شکسته با نام سندرم بالونی آپیکال گذرا یا کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو شناخته می‌شود.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از نیوزویک، زمانی که قلب یک بیمار می‌شکند، بطن سمت چپ قلب ضعیف‌شده و منجر به درد و تنگی نفس می‌شود.

 

حال قرار است دانشمندان برای اولین بار درمان سندرم قلب شکسته را آزمایش کنند.

 

کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو یا سندروم قلب شکسته هر ساله هزار نفر را در جهان تحت تاثیر قرار می دهد که حداقل 7 درصد از تمام حملات قلبی به عنوان سندرم قلب شکسته تشخیص داده می شود.

 

ره آوردنیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

بر اساس مطالعه ای که در سال 2012 توسط کتابخانه ملی پزشکی منتشر شد، در ایالات متحده، در سال 2008 حدود 6800 نفر مبتلا به کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو یا سندروم قلب شکسته تشخیص داده شدند.

 

سندرم قلب شکسته چیست؟

سندروم قلب شکسته یا تاکاتسوبو کاردیومیوپاتی، نوعی بیماری قلبی موقت است که در آن قسمت‌های انتهایی و میانی بطن چپ قلب دچار اختلال در پمپاژ خون به سرخرگ آئورت می‌شوند.

 

این نارسایی در رده نارسایی‌های ماهیچه قلب طبقه‌بندی می‌شود.

 

به گفته متخصصان، زنان به مراتب بیشتر از مردان این عارضه را تجربه می کنند. استرس ناشی از بیماری حاد نیز می‌تواند منجر به سندرم قلب شکسته شود.

 

در حال حاضر هیچ درمان موثری برای سندروم قلب شکسته وجود ندارد، اما محققان دانشگاه آبردین در اسکاتلند اکنون برنامه‌ای از تمرین شرطی‌سازی و درمان روان‌شناختی را برای افراد مبتلا به این بیماری آزمایش خواهند کرد.

 

دکتر دیوید گمبل از دانشگاه آبردین گفت: “کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو، یا سندرم قلب شکسته، یک وضعیت نسبتاً ضعیف است.”

 

وی ادامه داد: در بسیاری از کارآزمایی‌های مداخله‌ای بالینی، ما تلاش می‌کنیم تا درمان‌های موجود را به تدریج بهبود دهیم، اما از آنجایی که سندرم قلب شکسته در مراحل اولیه است، هیچ درمان ثابتی برای استفاده به عنوان پایه وجود ندارد.

 

این ناراحتی قابل بهبود و موقتی است اما می‌تواند منجر به مشکلات پیچیده دیگری مثل حمله قلبی شود. متخصصان معتقدند دلیل سندرم قلب شکسته حجم زیادی از هورمون‌ها (مثل آدرنالین) است که در یک موقعیت پر استرس تولید می‌شود و موجب اختلال در قلب می‌شود.

 

بخشی از نام سندرم قلب شکسته که در پزشکی با عنوان کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو شاخته می‌شود از ژاپنی گرفته‌شده‌است. کلمه «تاکوتسوبو» در ژاپنی به معنی «ظرف اختاپوس‌گیری» است.

 

پروفسور دانا داوسون از دانشگاه آبردین افزود: “ما از قبل می دانیم که بیماری های قلبی عروقی مردان و زنان را به روش های مختلف تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین دلیلی وجود ندارد که درمان یک اندازه برای همه برای سندرم قلب شکسته موثر باشد.

 

پس از مدت‌ها تحقیق در مورد این بیماری، برداشتن این گام بزرگ در جهت ایجاد یک درمان استاندارد برای آن بسیار عالی است و ما مشتاقانه منتظر دیدن نتایج در زمان مناسب هستیم.

 

پروفسور جیمز لیپر، دستیار مدیر پزشکی بنیاد قلب بریتانیا گفت: سندرم قلب شکسته یا تاکوتسوبو یک بیماری قلبی ناگهانی و بالقوه فاجعه‌بار است که تنها در سال‌های اخیر شناخته شده است.

 

مطالب مرتبط…

سندروم زیبای خفته یا کلاین لوین چیست؟

وزیر دفاع بریتانیا: پوتین سندروم “مرد کوچک” دارد

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *