باتری سکه ای

بلعیدن باتری سکه ای؛ خطری جدی که جان کودک را تهدید می‌کند

باتری سکه ای

متخصصان حوزه پزشکی در مورد صدمات جدی، مرگ هنگام قورت دادن باتری سکه ای توسط کودکان هشدار می دهند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، باتری سکه ای که ساعت، جاکلیدی و سایر دستگاه‌های شما را تغذیه می‌کنند، اگر کودک آنها را ببلعد، می‌توانند کشنده باشند.

 

باتری‌های سکه ای قدرتمند می‌توانند سوراخ‌های گلوی کودک را بسوزانند، تارهای صوتی را فلج کنند یا مری و نای او را به هم جوش دهند.

 

ره آوردنیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

در موارد شدید، سوزش می‌تواند در ورید یا شریان اصلی ادامه یابد و باعث از دست دادن خون بدن کودک شود.

 

اگر بچه‌های خردسال در خانه دارید، مطمئن شوید که دستگاه‌های دارای باتری سکه ای را از آنها دور نگه داشته‌اید یا حداقل مطمئن شوید که آنها را هنگام استفاده از آن زیر نظر دارید.

 

ولتر، متخصص گوش و حلق و بینی (متخصص بیماری های گوش، بینی و گلو) در بیمارستان کودکان بیمار در دانشگاه تورنتو، گفت: اگرچه این آسیب ها نسبتا نادر هستند، اما بدتر شده اند زیرا دستگاه ها از باتری های لیتیومی قوی تری استفاده می‌کنند.

 

او می‌گوید: «بیشتر اوقات، هیچ‌کس نمی‌داند که یک باتری را بلعیده‌اند، و وقتی متوجه می‌شویم، که اغلب خیلی دیر است».

 

مطالب مرتبط…

داروهای گیاهی که واقعا موثر هستند

آبله میمون چیست؟ آیا باید نگران بود؟

 

 

وقتی کودک یک باتری سکه ای را می‌بلعد، ممکن است در قسمت باریکی از مری گیر کند. اگر این اتفاق بیفتد، قطب های باتری متصل می‌شوند و جریان الکتریکی ایجاد می‌کنند.

 

ولتر توضیح داد که اگرچه جریان به خودی خود آسیبی ایجاد نمی‌کند، آب را به گاز هیدروژن و رادیکال های آزاد هیدروکسید تقسیم می کند و در نتیجه پایه‌ای می‌سوزد.

 

وی گفت: این سوختگی‌ها برعکس سوختگی‌های اسیدی و بسیار بدتر هستند. “آنها یک آسیب بسیار عمیق و نافذ ایجاد می‌کنند که می تواند واقعاً عمیقاً به بافت های مری و ساختارهای مهم مانند آئورت و نای شما وارد شود. وقتی این آسیب ها اتفاق می افتد، بسیار بسیار بد هستند.”

 

والدینی که فکر می‌کنند فرزندشان باتری سکه ای را بلعیده است، باید در اسرع وقت او را به اورژانس برساند.

 

هنگامی که باتری خارج شد، مهم است که مراقب باشید. ولتر گفت: اگر کودکی علائم تنفسی مانند سرفه مزمن، خس خس سینه یا خفگی هنگام بلع یا تغییر در صدا داشت، او را نزد پزشک ببرید و به پزشک اطلاع دهید که کودک یک باتری سکه ای را بلعیده است.

 

برای مطالعه جدید، محققان 195 مورد را بررسی کردند که در آن کودکان خردسال (میانگین سن: 18 ماه) باتری های سکه ای را بلعیده بودند. به طور متوسط، بین قورت دادن باتری و خارج کردن آن، شش روز سپری شده است.

 

محققان همچنین دریافتند شایع‌ترین عواقب فلج تارهای صوتی، جوش خوردن نای و مری بود.

 

بلعیدن باتری سکه ای توسط کودک

این شرایط مستلزم انجام تراکئوستومی، سوراخی در نای برای کمک به تنفس یا داشتن یک لوله تغذیه برای دریافت غذا است. محققان خاطرنشان کردند که فلج تارهای صوتی زودتر از سایر آسیب ها رخ می دهد.

 

ولتر گفت که چهارده کودک بر اثر جراحات ناشی از بلع باتری جان خود را از دست دادند.

 

مدیر تحقیقات این پژوهش گفت: بسیاری از کودکان به دلیل بلعیدن باتری سکه ای به شدت آسیب دیده یا جان خود را از دست داده اند.

 

وی خاطرنشان کرد که باتری‌های سکه ای که در داخل بدن قرار می‌گیرند می‌توانند به سرعت باعث مایع شدن بافت شوند که می‌تواند منجر به آسیب‌های تهدید کننده زندگی شود. او گفت که برخی از جراحات به راحتی با جراحی قابل ترمیم نیستند.

 

“وی برای جلوگیری از چنین حوادثی توصیه کرد که بهتر است از وسایل الکترونیکی استفاده شود که در آن باتری فقط با استفاده از ابزاری مانند پیچ ​​گوشتی قابل دسترسی باشد. اگر محفظه باتری ایمن نیست، دستگاه را از دید و دسترس کودکان دور نگه دارید. همچنین بعد از مصرف باتری سکه ای حتماً حتماً آن را دور بیاندازید. هنگام تعویض باتری های سکه ای در دستگاه، باتری را کاملا با چسب خانگی بپوشانید و بلافاصله آن را دور بیندازید. حتی یک باتری مصرف شده که دیگر نمی تواند دستگاه را تغذیه کند می تواند باعث آسیب در داخل بدن شود.”

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *