فرماندار رفسنجان

فرماندار برکنار شده رفسنجان به صورت فامیلی منصوب شده بود

فرماندار رفسنجان

ماجرای توهین فرماندار رفسنجان به خبرنگار ظرف چند ساعت به خبری داغ تبدیل شد و واکنش وزیر کشور و سخنگوی دولت را برانگیخت.

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از اعتماد، آنچه اما حوالی نیمروز گذشته کلیدواژه‌هایی همچون «عزل و برکناری»، «انتصاب و به‌کارگیری» و البته «فرمانداری» را به هشتگ‌های داغ توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرد.

 

آنچه موجب عزل فرماندار در روز گذشته شد حواشی مربوط به نوع مواجهه‌اش با یک خبرنگار بود.

 

ماجرای برکناری علی‌اکبر پورمحمدی از منصوبات دولت ريیسی و وزارت کشور تحت مدیریت احمد وحیدی یکی از همان فرماندارانی که بنابر نرخ 53 درصد اعلام شده ازسوی وزارت کشور را برساخت.

 

و دیروز در حالی برکنار شد که هنوز 3 ماه از آغاز به‌ کارش در این جایگاه نگذشته بود.

 

پیج اینستاگرام ره اورد نیوز را دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

ماجرای برکناری علی‌اکبر پورمحمدی که البته حالا پس از برکناری، ازسوی خبرگزاری‌های دولت همچون ایرنا و ایسنا با عنوان «سرپرست فرمانداری رفسنجان» معرفی شده؛

 

اما در خبری که همین خبرگزاری‌ها نیمه آذرماه، پس از انتصابش روی خروجی فرستادند، صرفا «فرماندار رفسنجان» معرفی شده که در «نشست شورای اداری استان کرمان که با حضور وزیر کشور برگزار شد».

 

رویارویی و مواجهه‌ای که حالا زمینه‌ساز انتشار خبری شده که از پایان کار آقای فرماندار حکایت دارد.

 

پایان یکی از 4، 5 انتصاب فامیلی!

اما آنچه در حاشیه بحث از برکناری علی‌اکبر پورمحمدی، کنار واکنش‌های مثبت و حمایت از اقدام وزارت کشور، منجر به باز شدن یکی دیگر از پرونده‌های حاشیه‌ساز دولت ريیسی شد،

 

پیشینه سیاسی پورمحمدی و مهم‌تر از آن، نسبت خویشاوندی و وابستگی فامیلی‌اش به برخی چهره‌های سیاسی شاخص در جریان اصولگرا و البته بعضی از اعضای ارشد دولت سیزدهم است.

 

مطالب مرتبط…

لغو «تغییر ساعت‌» در مجلس؟

آیا طرح صیانت از فضای مجازی به پایان کار خود رسیده است؟

 

پرونده‌ای که البته درحالی با کلیدواژه «انتصابات فامیلی» مورد انتقاد ناظران بوده اما ابراهیم رييسی چندی قبل گفته بود که فاقد صحت است؛

 

«گفتم حداقل 5 نفر از این «انتصاب‌های فامیلی» را معرفی کنید تا من پیگیری کنم؛ گفتند رسانه‌ها این‌ را گفتند، ما هم گفتیم! … از هر کسی هم که پرسیدیم 4 تا از این فامیل‌های‌مان را معرفی کنید تا ما هم بفهمیم، چیز خوبی است!»

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *