رابرت مالی

رابرت مالی از نزدیک بودن توافق هسته‌ای با ایران مطمئن نیست

رابرت مالی

رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران روز یکشنبه گفت مطمئن نیست که توافق هسته‌ای بین قدرت‌های جهانی و جمهوری اسلامی قریب‌الوقوع باشد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، رابرت مالی گفت: رسیدن به توافق با ایران بر سر مساله هسته‌ای به تصمیم تهران بر‌می‌گردد.

 

تحلیلگران می گویند شکست تلاش‌ها برای بازگرداندن توافق 2015، که برنامه هسته ای تهران را در ازای لغو تحریم هایی که اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار داده است، محدود می کند، خطر افزایش تنش های سیاسی در خاورمیانه و افزایش بیشتر قیمت جهانی نفت را به همراه دارد.

 

مارا در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: من نمی‌توانم مطمئن باشم که توافق برجام قریب‌الوقوع است.

 

وی ادامه داد: چند ماه پیش فکر می‌کردیم که خیلی به توافق هسته ای با ایران نزدیک هستیم.

 

وی به شکاف در مذاکرات بین ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: در هر مذاکره‌ای، وقتی مسائلی وجود دارد که برای مدت طولانی باز می‌مانند، به شما می‌گوید که پر کردن شکاف چقدر سخت است.

 

مطالب مرتبط…

مذاکرات احیای برجام متوقف شد

 

ارزیابی وی از مذاکرات در وین پس از آن صورت گرفت که کمال خرازی، مشاور ارشد رهبر ایران، گفت که توافق به زودی ممکن است حاصل شود.

 

خرازی در این کنفرانس گفت: “بله، توافق هسته‌ای قریب الوقوع است؛ این به اراده سیاسی ایالات متحده بستگی دارد.”

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2018 از توافق هسته‌ای خارج شد و تهران را بر آن داشت تا شروع به شکستن محدودیت‌های هسته‌ای تعیین‌شده در این توافق کند.

 

ماه‌ها گفتگوهای مداوم برای احیای این توافق در اوایل این ماه به تعویق افتاد زیرا روسیه می‌خواست تضمین کند که می‌تواند کار خود را به عنوان یک طرف توافق انجام دهد.

 

کمال خرازی گفت: واشنگتن برای احیای توافق برجام باید نام سپاه پاسداران را از سازمان‌های تروریستی حذف کند.

 

وی افزود: سپاه یک ارتش ملی است و قرار گرفتن ارتش ملی در فهرست گروه‌های تروریستی قطعا قابل قبول نیست.

 

رابرت مالی در خصوص تحریم سپاه پاسداران گفت: صرف نظر از اینکه چه اتفاقی بیفتد، بسیاری از تحریم‌ها علیه سپاه باقی خواهند ماند.

 

 

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *