قهرمانی آرژانتین

آرژانتین قهرمان فینالیسما شد

قهرمانی آرژانتین

تیم فوتبال آرژانتین،(قهرمان کوپا آمریکا) با برتری سه بر صفر برابر ایتالیا(قهرمان یورو) قهرمان فینالیسما شد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، تیم فوتبال آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا شب گذشته در برابر تیم فوتبال ایتالیا قهرمان یورو در ورزشگاه ومبلی لندن به مصاف هم رفتند.

 

در این دیدار تیم فوتبال آرژانتین موفق شد با نتیجه سه بر صفر قهرمان اروپا را از پیش رو بردارد و قهرمان فینالیسما شود.

 

لیونل مسی سه هفته قبل از تولد 35 سالگی اش، هنوز هم مثل همیشه تاثیرگذار بود، وی الهام بخش آرژانتین برای پیروزی مقابل ایتالیا در “فینالیسیما” در ومبلی بود که مطمئناً همه انتظارات را برآورده کرد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

این دیدار که بین قهرمانان اروپا و آمریکای جنوبی برگزار شد و در آخرین حضور بین المللی جورجیو کیلینی تنها یک برنده به نظر می رسید وجود داشته باشد و آن هم تیم لیونل اسکالونی بود که روند شکست ناپذیری خود را به 32 مسابقه رساند.

 

در نیمه اول شاهد بازی جذابی بودیم. ایتالیا بازی را بهتر آغاز کرد، اما آرژانتین رفته رفته کنترل بازی را در دست گرفت و در دقیقه 38 لوتارو مارتینز با پاس گل لیونل مسی، گل اول را وارد دروازه جیانلوییجی دوناروما کرد.

 

بعد از آن، آتزوری فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشت، اما دوباره آلبی سلسته موفق به گلزنی در دقایق آخر با ضربه آنخل دی ماریا شد تا نیمه اول را با پیروزی 2-0 به رختکن برود.

 

مطالب مرتبط…

گرت بیل از رئال مادرید جدا شد

فوتبال مدرن مدیون مجارستان است

 

در نیمه دوم ایتالیا برای بازگشت به بازی تلاش زیادی نکرد و در دقیقه 90+4 پائولو دیبالا با زدن گل سوم نام خود را در لیست گلزنان بازی وارد کرد.

 

آخرین دیدار بین قهرمان اروپا و قهرمان آمریکای جنوبی به سال 1993 برمی‌گردد.

 

نزدیک به 30 سال از زمانی که آرژانتین دانمارک را در ضربات پنالتی شکست داد، می گذرد تا جامی که در آن زمان به نام رئیس سابق یوفا به عنوان جام آرتمیو فرانچی شناخته می شد، را بالای سر برد.

 

فرانسه اولین دوره را در سال 1985 برد، با این مسابقه که به عنوان “بخشی از گسترش همکاری بین یوفا و کونمبول” که در فوریه 2020 بین دو نهاد حاکم امضا شد، به عنوان یک چالش مستقیم برای هژمونی فزاینده فیفا، احیا شد.

 

با این حال، در حالی که انتظار می‌رود تیم‌های آمریکای جنوبی نیز پس از سال 2024 در لیگ ملت‌های بازسازی‌شده حضور داشته باشند، این فرصتی برای ایتالیا بود تا حداقل تا حدی ناکامی ناامیدکننده خود را در راهیابی به جام جهانی پس از شکست مقابل مقدونیه شمالی در پلی‌آف جبران کند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

اولین دوره المپیک مدرن

همه چیز درباره‌ی اولین دوره المپیک مدرن

اولین دوره المپیک که پس از 1500 سال برگزار شد، به دلایل زیادی خاطره انگیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *