بیماری برد پیت

“سندروم کوری صورت”؛ سندروم نادری که برد پیت را درگیر کرده است

بیماری برد پیت

برد پیت بازیگر اخیراً در مصاحبه ای گفت که مبتلا به پروسوپاگنوزیا است – یک بیماری عصبی نادر که معمولاً به عنوان سندروم “کوری صورت” شناخته می شود.

 

به گزارش ره آورد نیوز، برد پیت چند وقتی است که پشت هم بد می‌آورد. برد پیت هفته گذشته بعد از مدت‌ها اعتراف کرد که بیماری روانی عجیبی دارد و مردم باید او را به خاطر واکنش‌های خاص‌اش ببخشند.

 

برد پیت اعلام کرد با سندروم کوری صورت دست و پنجه نرم می‌کند.

 

اما اصلا ماجرای این بیماری چیست؟ چند روز قبل كه برادپیت مصاحبه‌ای با یك شبكه تلویزیونی داشت. در آن مصاحبه فرد مصاحبه‌گر از او پرسید: بعضی‌ها می‌گویند شما بیش از حد مغرور و خودپسند هستید… جناب بازیگر در پاسخ به این سؤال گفت: اصلا اینطور نیست، آنهایی كه من را می‌شناسند می‌دانند كه من اصلا مغرور نیستم. خیلی از مردم از من شاكی می‌شوند چرا كه فكر می‌كنند به آنها بی‌توجهی می‌كنم اما اینجا قسم می‌خورم، قسم می‌خورم كه اگر كسی را باید به دلیلی بشناسم و بعد رفتاری نشان می‌دهم كه ناشی از آشنایی نیست، دلیل آن غرور یا بی‌ادبی من نیست، مسئله این است كه من نمی‌توانم آن فرد و چهره او را به خاطر بیاورم، در واقع در شناختن آدم‌ها و به یاد آوردن چهره آنها مشكل دارم.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

برد پیت

علائم پروسوپاگنوزیا یا سندروم کوری صورت چیست؟

به گفته برنا بنکدارپور، متخصص مغز و اعصاب رفتاری در Northwestern Medicine، علامت اولیه سندروم کوری صورت کوری صورت است نه کوررنگی یا اختلال بینایی عمومی.

 

به گفته موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، این بیماری با از دست دادن حافظه، اختلال بینایی یا اختلالات یادگیری مرتبط نیست.

 

در واقع سندروم کوری صورت مانند فراموشی یا گاهی اوقات تلاش برای یافتن کلمه مناسب نیست.

 

تجارب افراد در مورد پروسوپاگنوزیا یا سندروم کوری صورت از نظر شدت متفاوت است. به عنوان مثال، برخی ممکن است در تشخیص چهره آشنا مشکل داشته باشند – مانند یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده – در حالی که دیگران ممکن است نتوانند بازتاب خود را تشخیص دهند. علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است قادر به تشخیص چهره و اشیاء نباشند.

 

شایان ذکر است، برخی شواهد نشان می‌دهند که افرادی که مبتلا به پروسوپاگنوزیا هستند ممکن است به دلیل انزوا و ترسی که اغلب با این بیماری همراه است، دچار اضطراب یا افسردگی مزمن شوند.

 

پیمایش تعاملات اجتماعی اولیه با پیش‌آگاهی می‌تواند دردسر ساز شود و برخی از افراد از تماس با اعضای خانواده و سایر عزیزان از ترس اینکه نتوانند به درستی آنها را تشخیص دهند یا به آنها رسیدگی کنند، اجتناب می‌کنند.

 

در حالی که برد پیت هرگز تشخیص رسمی سندروم کوری صورت یا (prosopagnosia) دریافت نکرده است، او در مصاحبه‌ای گفته است که سال ها برای تشخیص چهره افراد با مشکل روبه رو بوده است.

 

در واقع، پیت در مصاحبه ای با Esquire در سال 2013 گفت که ناتوانی او در تشخیص چهره افراد به قدری شدید بود که در اغلب اوقات می خواست خود را منزوی کند. او گفت: به همین دلیل در خانه می ماندم.

 

چه چیزی باعث سندروم کوری صورت می شود؟

به طور معمول، دو دسته از افراد وجود دارند که تشخیص پروسوپاگنوزیا دریافت می‌کنند: افرادی که با این بیماری متولد می‌شوند و کسانی که در طول زمان به آن مبتلا می‌شوند.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که پروسوپاگنوزی یا سندروم کوری صورت مادرزادی یا مادام‌العمر کمتر شایع است، اگرچه تخمین‌ها نشان می‌دهند که از هر 50 نفر یک نفر ممکن است با برخی از انواع این بیماری به صورت مادام العمر دست و پنجه نرم کند.

 

مطالب مرتبط…

علت جدایی جرارد پیکه و شکیرا چه بود؟

سندروم قلب شکسته چیست و چگونه درمان می‌شود؟

 

افراد پس از سکته مغزی یا زمانی که در حال ابتلا به بیماری آلزایمر هستند نیز می توانند به پروسوپاگنوزیا یا سندروم کوری صورت مبتلا شوند.

 

سندروم کوری صورت

راه های درمان پروسوپاگنوزیا یا سندروم کوری صورت چیست؟

در حال حاضر هیچ درمانی برای پروسوپاگنوزیا وجود ندارد. با این حال، شرایط را می توان مدیریت کرد. افراد مبتلا به این بیماری اغلب سعی می کنند بر روی ویژگی هایی مانند رنگ مو، مدل راه رفتن یا صداها تمرکز کنند تا بین افراد تفاوت قائل شوند.

 

به طور معمول، متخصصان مغز و اعصاب این بیماری را از طریق یک سری آزمایش تشخیص می دهند که توانایی فرد در به خاطر سپردن و تشخیص چهره ها را ارزیابی می کند.

 

این می‌تواند یک فرآیند طولانی باشد، زیرا پزشکان اغلب برای اطمینان از اینکه کوری صورت بیمار نشانه‌ای از یک بیماری عصبی دژنراتیو گسترده‌تر نیست، تلاش می‌کنند.

 

قابل ذکر است، بسیاری از افرادی که این بیماری را دارند – مانند برد پیت – تشخیص رسمی دریافت نخواهند کرد. در واقع بسیاری از چالش‌هایی که برد پیت توصیف می‌کند، برای افرادی که آن را تجربه می‌کنند، غیرمعمول نیستند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

قلعه قورتان

معرفی قلعه قورتان ورزنه در استان اصفهان

قلعه قورتان یا قلعه گورتان از آثار تاریخی بجا مانده از دوره ساسانیان می‌باشد که در استان اصفهان، شهر ورزنه واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *