بیت کوین ارز رسمی

جمهوری آفریقای مرکزی، بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفت

بیت کوین ارز رسمی

ریاست جمهوری آفریقای مرکزی روز چهارشنبه گفت که جمهوری آفریقای مرکزی بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفته است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، جمهوری آفریقای مرکزی اولین کشور در آفریقا و دومین کشور در جهان است که بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفته است.

 

با وجود ذخایر غنی طلا و الماس، جمهوری آفریقای مرکزی یکی از فقیرترین و کمتر توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان است و سال‌ها است که درگیر خشونت‌های شورشیان بوده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

در بیانیه‌ای که به امضای رئیس‌جمهور آفریقای مرکزی رسید، لایحه‌ای در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال هفته گذشته به اتفاق آرا توسط پارلمان تصویب شد.

 

جمهوری آفریقای مرکزی یکی از شش کشوری است که از فرانک سی‌اف‌ای آفریقای مرکزی، یک ارز منطقه‌ای که توسط بانک کشورهای آفریقای مرکزی (BEAC) اداره می‌شود، استفاده می‌کند.

 

دو تن از نخست وزیران سابق این کشور هفته گذشته نامه ای را امضا کردند که در آن نگرانی خود را در مورد پذیرش بیت کوین بدون راهنمایی BEAC ابراز کردند و آن را “جرم جدی” خواندند.

 

مطالب مرتبط…

فروش NFT در سال 2021 از 17 میلیارد دلار فراتر رفت

چرا بیت‌کوین افزایشی شد؟

 

السالوادور اولین کشور در جهان بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در سال گذشته پذیرفت، اما این عرضه به دلیل شک و تردید با مانع مواجه شد و در بحبوحه آشفتگی بازار جهانی، پیشنهاد اوراق قرضه بیت کوین را در ماه مارس به تعویق انداخت.

 

دولت‌های آفریقا رویکردهای متفاوتی را برای تنظیم ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین اتخاذ کرده‌اند.

 

بانک مرکزی نیجریه سال گذشته قبل از راه اندازی ارز دیجیتال خود به نام eNaira، بانک های محلی را از کار با ارزهای دیجیتال منع کرد.

 

تنظیم‌کننده‌های آفریقای جنوبی در حال بررسی مقررات بالقوه ارزهای دیجیتال و سایر فناوری‌های بلاک چین بوده‌اند و بانک مرکزی تانزانیا سال گذشته اعلام کرد که در حال کار بر روی یک دستورالعمل ریاست‌جمهوری برای آماده‌سازی برای ارزهای دیجیتال است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *