مجمع جهانی اقتصاد

مجمع جهانی اقتصاد؛ بحران جهانی غذا به یکجانبه‌گرایی منجر می‌شود

مجمع جهانی اقتصاد

رهبران کسب و کار و سیاستگذاران در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفتند که بحران فزاینده جهانی غذا در حال تسریع اقدامات یکجانبه گرایانه از سوی کشورهایی است که احتمالاً این مشکل را تشدید می‌کند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، سیاستگذاران در مجمع جهانی اقتصاد که در داووس در حال برگزاری است هشدار دادند که بحران فزاینده جهانی غذا می تواند منجر به جنگ تجاری گسترده تر شود.

 

هند برای اولین بار در شش سال گذشته صادرات شکر را محدود کرده تا از افزایش قیمت های داخلی جلوگیری کند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

در همین حال، اندونزی، بزرگترین صادرکننده روغن پالم در جهان، یارانه روغن پخت و پز فله را حذف و آن را با سقف قیمتی برای مواد خام برای پالایشگاه های محلی جایگزین خواهد کرد.

 

گیتا گوپینات، معاون اول مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، در مجمع جهانی اقتصاد درباره افزایش نگرانی‌های امنیت غذایی به رویترز گفت: «این یک مسئله مهم است و صادقانه بگویم من فکر می‌کنم این مشکل حتی بزرگ‌تر از چیزی است که در حال حاضر پیش روی ماست.»

 

یکجانبه گرایی در اقتصاد در حال ظهور است و کارشناسان در داووس بر این نکته تاکید کردند و خواستار مذاکرات فوری برای جلوگیری از یک جنگ تجاری تمام عیار شده‌اند.

 

جی کالینز، معاون بانکداری، بازار سرمایه و مشاوره سیتی گروپ به رویترز گفت: «برای رهبران جهان بسیار مهم است که با آرامش پشت میز مذاکره بنشینند و درباره نحوه مدیریت تجارت، غذا و سرمایه گذاری صحبت کنند.»

 

مطالب مرتبط…

روسیه صادرات گاز به فنلاند را متوقف کرد

صنعت خودروسازی روسیه؛ خودروهای ساخت روسیه نه ترمز ای‌بی‌اس دارند و نه ایربگ

 

 

کالینز گفت: «در واقع گفتگوهای زیادی در مورد G7 در 48 ساعت گذشته در اینجا اتفاق افتاده است.

 

برای مثال، برای ساکنان کشورهای جنوب صحرای آفریقا، 40 درصد از درآمدشان صرف غذا می‌شود. افزایش قیمت ها علاوه بر “ضربه بزرگ به هزینه زندگی” باعث احتکار توسط دولت ها نیز شده است.

 

در گزارش مجمع جهانی اقتاد تاکید شد، حدود 20 کشور در حال حاضر صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی را محدود کرده اند و این می‌تواند مشکل را تشدید کند و اوضاع را بدتر کند.

 

تهاجم روسیه به اوکراین، که مسکو آن را یک «عملیات نظامی ویژه» توصیف می‌کند، به بحرانی ناگهانی منجر شده است که از قبل در راه بود.

 

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل، در مجمع جهانی اقتصاد گفت: «ما قبل از بحران اوکراین با یک بحران غذایی فوق‌العاده مواجه بودیم، هزینه‌های غذا، قیمت کالاها، هزینه‌های حمل و نقل دو برابر، سه برابر و حتی چهار برابر شده بود.»

 

کارشناسان می‌گویند، تعداد افرادی که “در گرسنگی مطلق هستند” از 80 میلیون به 276 میلیون در چهار تا پنج سال گذشته رسیده است.

 

بستن بنادر اوکراین توسط روسیه در حالی که فصل برداشت در اوکراین در ماه های ژوئیه و آگوست فرا می رسد، به معنای اعلام جنگ علیه عرضه جهانی غذا است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

فرصت‌های شغلی در آمریکا

10 صنعتی که فرصت‌های شغلی در آنها رو به کاهش است

دولت آمریکا داده‌های جدید خود در خصوص فرصت‌های شغلی را در این کشور اعلام و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *