سرانه خودرو در اتحادیه اروپا

سرانه خودرو در اتحادیه اروپا چقدر است؟

سرانه خودرو در اتحادیه اروپا

سرانه خودرو در اتحادیه اروپا در پایان سال ۲۰۲۰ به ۰.۵۳ رسید که به این معناست که تقریبا از هر دو شهروند ساکن در ۲۷ کشور عضو اتحادیه یک نفر دارای خودروی سواری است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورونیوز، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با انتشار گزارشی در مورد سرانه خودرو در اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر این نکته که این نرخ به وضوح در اروپای شرقی کمتر از اروپای غربی است، اعلام کرد که بیشترین سرانه خودرو در اتحادیه اروپا با هزار و ۷۸۷ دستگاه به ازای هزار نفر در منطقه واله دائوستا (Valle d’Aosta) که در ایتالیا قرار دارد، به ثبت رسیده و نشان می‌دهد که به طور متوسط هر فرد ساکن در این منطقه بیش از یک خودرو سواری دارد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

یورواستات تصریح کرده که سرانه خودرو در مناطق مختلف اتحادیه اروپا اغلب با وضعیت اقتصادی آن منطقه ارتباط دارد اما در منطقه‌ای همچون واله دائوستا نیز می‌تواند تنها به دلیل قوانین خاص مالیاتی نیز به اوج برسد.

 

بر پایه این گزارش، در دوازده منطقه از پانزده منطقه برتر اتحادیه اروپا با کمترین سهم وسایل نقلیه موتوری در حمل و نقل شهری در آلمان ثبت شده است.

 

سرانه خودرو در اتحادیه اروپا

در مقابل، از میان پانزده منطقه با بالاترین سهم وسایل نقلیه موتوری در حمل و نقل شهری، ۹ منطقه در اسپانیا قرار دارد که در این میان جزایر قناری و کاتالونیا صدرنشین هستند.

 

در سال 2019، لوکزامبورگ همچون سه دهه گذشته بالاترین تعداد خودروی سواری به ازای هر هزار شهروند را در مقایسه با ۲۶ عضو دیگر اتحادیه اروپا به ثبت رسانده بود.

 

مطالب مرتبط…

چقدر پول برای خوشبخت شدن کافی است؟

حداقل قیمت خانه در فرانسه چقدر است؟

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

فرصت‌های شغلی در آمریکا

10 صنعتی که فرصت‌های شغلی در آنها رو به کاهش است

دولت آمریکا داده‌های جدید خود در خصوص فرصت‌های شغلی را در این کشور اعلام و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *