نشست گروه هفت در مونیخ

گروه هفت برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرد

نشست گروه هفت در مونیخ

گروه هفت قدرت اقتصادی جهان با هدف ضربه زدن به ماشین جنگی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مورد اعمال ممنوعیت حمل و نقل نفت روسیه که بالاتر از قیمت معین فروخته شده، موافقت کرده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، جنگ در اوکراین و پیامدهای اقتصادی چشمگیر آن، به ویژه تورم فزاینده مواد غذایی و انرژی، بر نشست امسال گروه 7 قدرت اقتصادی جهان در یک استراحتگاه قلعه در کوه های آلپ باواریا سایه افکنده بود.

 

گفتنی است سقف قیمت نفت فشار موجود غرب بر روسیه را از تحریم‌ها تشدید می‌کند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

اولاف شولتز صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری پایانی در نشست سه روزه G7 که میزبان این نشست بود، گفت: «تنها یک راه وجود دارد: پوتین بپذیرد که برنامه‌هایش در اوکراین موفق نخواهد شد».

 

وی ادامه داد: ایده پشت سقف قیمت نفت این است که خدمات مالی، بیمه و حمل و نقل محموله های نفتی را به سقف قیمتی مرتبط کنیم. بنابراین اگر یک حمل‌کننده یا واردکننده این خدمات را می‌خواست، باید متعهد شود که نفت روسیه با حداکثر قیمت تعیین‌شده فروخته شود.

 

رهبران گروه هفت G7 در این بیانیه گفتند: ما از همه کشورهای همفکر دعوت می کنیم که در اقداماتمان به ما بپیوندند.

 

گروه هفت G7 به سقف قیمت‌ها به عنوان راهی برای جلوگیری از سودجویی مسکو از حمله به اوکراین نگاه می‌کند که قیمت‌های انرژی را به‌شدت افزایش داده است و تلاش‌های غرب برای کاهش واردات نفت و گاز روسیه را از بین می‌برد.

 

مطالب مرتبط…

بوریس جانسون: پیروزی روسیه در اوکراین برای جهان فاجعه بار خواهد بود

روسیه قادر به پرداخت بدهی خارجی خود نیست

 

گروه هفت

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه ژوئن خود اعلام کرد: درآمدهای صادرات نفت روسیه در ماه مه حتی با کاهش حجم افزایش یافته است.

 

کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که غول گاز روسیه، گازپروم (GAZP.MM) می‌تواند به دنبال تغییر شرایط قراردادهای تحویل خود باشد، اگر کشورهای غربی سقف قیمت گاز روسیه را اعمال کنند.

 

جنگ اوکراین، جنگی که هزاران کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است، بدون هیچ نشانه‌ای از فروکش وارد پنجمین ماه خود شده است.

 

بر اساس بیانیه گروه ۷، رهبران گروه ۷ روز سه‌شنبه ۴.۵ میلیارد دلار برای مبارزه با گرسنگی جهانی متعهد شدند.

 

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که ایالات متحده بیش از نیمی از این مبلغ را تأمین خواهد کرد که برای مبارزه با گرسنگی در 47 کشور و تأمین مالی سازمان های منطقه ای هزینه خواهد شد.

 

برخی از سازمان‌های غیردولتی از این مبلغ بسیار ناچیز انتقاد کردند. برنامه جهانی غذای سازمان ملل می گوید که امسال به 22.2 میلیارد دلار نیاز دارد.

 

مکس لاوسون، رئیس سیاست نابرابری در آکسفام، گفت: «در مواجهه با بدترین بحران گرسنگی در یک نسل، G7 به سادگی نتوانسته است اقدامات لازم را انجام دهد. در نتیجه میلیون‌ها نفر با گرسنگی و گرسنگی وحشتناکی مواجه خواهند شد.»

 

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه در پاسخ به این سوال که آیا رهبران گروه 7 راهی برای صادرات غلات خود به اوکراین پیدا کرده اند، گفت: “ما در حال کار روی آن هستیم، همه ما روی آن کار می کنیم.”

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *