کمک تسلیحاتی آلمان به اوکراین

راه حل آلمان برای کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین

کمک تسلیحاتی آلمان به اوکراین

آلمان روز پنجشنبه که با انتقادهای فزاینده به دلیل عدم تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین مواجه شد، نشان داد که در حال برنامه ریزی یک مبادله سه جانبه تسلیحاتی است که کیف را قادر می سازد تا تسلیحات بیشتری را به دست آورد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از دویچه وله، اگرچه آلمان پنجمین صادرکننده بزرگ تسلیحات در جهان است، اما مدت‌هاست که  از ارسال مستقیم سلاح به مناطق درگیری در اوکراین اجتناب کرده است.

 

از زمان آغاز تهاجم روسیه در فوریه، دولت اولاف شولتس صدراعظم، تجهیزات سبک، مهمات، و بودجه اضافی را به سازندگان تسلیحات آلمانی ارسال کرده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

این سیاست چه در داخل و چه در خارج از آلمان مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، گفت که “موقعیت مبهم اتخاذ شده توسط آلمان در اینجا مطمئنا مفید نیست.”

 

به نظر می‌رسد مبادله تسلیحاتی که توسط مقامات دولتی به مطبوعات تایید شد بخشی از پاسخ شولتس به عدم تایید آن باشد.

 

راه حل برنامه ریزی شده باعث می شود که اسلوونی، متحد ناتو، تعداد زیادی از تانک های جنگی T-72 خود را به اوکراین بفرستد. برای جایگزینی آنها، آلمان تعدادی تانک ماردر و تانک های چرخدار فاکس را از منابع خود به اسلوونی می فرستد.

 

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع، روز پنجشنبه تاکید کرد که دولت او می‌داند که ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین «باید خیلی خیلی سریع» انجام شود، زیرا «وضعیت به طرز چشمگیری رو به وخامت است» زیرا روسیه حمله جدیدی را در شرق اوکراین آغاز کرد.

 

مطالب مرتبط…

ویکتور اوربان بار دیگر در مجارستان به قدرت رسید/ ویکتور اوربان کیست؟

 

به همین منظور، او گفت که آلمان همچنین در حال برنامه ریزی برای آموزش ارتش اوکراین در مورد برخی از تسلیحات جدید برلین و سایر متحدان ناتو، از جمله هویتزرهای هلندی است.

 

لامبرشت گفت که به کیف لیستی از تجهیزات آلمانی ارائه شده است که می تواند از بین آنها انتخاب کند.

 

با این حال، این لیست شامل تانک، هلیکوپتر، توپخانه بزرگتر، یا هواپیماهای جنگی که اوکراین گفته است به شدت به آن نیاز دارد، نمی شود.

 

هم شولتس و هم وزیر امور خارجه آنالنا بائربوک اشاره کرده اند که ارتش آلمان که مدت هاست با مشکلات تجهیزاتی دست و پنجه نرم می کند، تمام تجهیزات مورد نیاز خود را برای ماموریت های خود در اختیار ندارد، بنابراین ارسال بیشتر به اوکراین را دشوار می کند.

 

حتی از درون صفوف خود ائتلاف حاکم، فقدان شفافیت و پاسخ قوی تر از سوی دولت به منبعی برای ناامیدی تبدیل می شود.

 

الکساندر مولر، کارشناس دفاعی، از حزب دموکرات آزاد، به خبرگزاری dpa گفت: “مردم آلمان حق دارند بدانند که آیا ما تسلیحات سنگین می‌دهیم، مانند آنچه شرکای ناتو انجام می‌دهند یا خیر. تا به امروز، خط دولت آلمان هنوز نامشخص است. ”

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *