دونالد ترامپ

دونالد ترامپ وارد نیویورک شد

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ روز دوشنبه یک روز قبل از حضور در دادگاه که در آن به اولین کیفرخواست جنایی‌اش روبه رو خواهد شد، وارد نیویورک شد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا دیروز، دوشنبه وارد نیویورک شد تا امروز در دادگاه حاضر شود.

 

ترامپ امروز در حالی به دادگاه می رود که هیئت منصفه بزرگی که هفته گذشته توسط آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن تشکیل شده بود، کیفرخواست خود را صادر کرد تا از جزئیات دقیق قوانینی که ادعا می‌شود او نقض کرده است، مطلع شود.

 

جو تاکوپینا، وکیل ترامپ هفته گذشته گفت که در محاکمه او، انتظار می رود از او عکس گرفته و انگشت نگاری شود، اما طبق توافقی که تیم حقوقی او با براگ به دست آوردند، او را دستبند نمی زنند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

همچنین وکلای دونالد ترامپ با فیلمبرداری، عکاسی و پوشش رادیویی این محاکمه مخالفت کرده و گفته‌اند که این امر “جو تقریباً شبیه سیرک را در اطراف این پرونده تشدید می دهد”.

 

اواخر روز دوشنبه، قاضی خوان مرچان حکم داد که پنج عکاس برای چند دقیقه قبل از محاکمه، با دوربین های تلویزیونی در راهروهای ساختمان مجاز به ثبت وقایع خواهند بود.

 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا حوالی ظهر روز دوشنبه از فرودگاه بین‌المللی پالم بیچ به مدت بیش از سه ساعت به شهری رفت که در آن شغل خود را به‌عنوان یک غول املاک و ستاره تلویزیونی آغاز کرد، اما در نهایت در سال 2019 به ایالت جنوبی محافظه‌کارتر رفت.

 

دونالد ترامپ شامگاه یکشنبه در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی Truth Social خود در پستی که در آن برنامه سفر خود را برای روزهای آینده اعلام کرد، در خصوص این دادگاه و کیفر خواست صادر شده علیه خودش ابراز تاسف کرد و گفت: قرار نبود آمریکا اینطور باشد!

 

او اواخر بعدازظهر وارد مجتمع برج ترامپ در خیابان پنجم نیویورک شد، نه چندان دور از پارک مرکزی، جایی که یک آپارتمان و دفتر دارد. رئیس جمهور سابق برای مردم دست تکان داد و با پوشیدن لباس استاندارد خود از کت و شلوار آبی، پیراهن سفید و کراوات بلند و قرمز روشن، در داخل آسمان خراش ناپدید شد.

 

جزئیات مهم این پرونده ممکن است قبل از پا گذاشتن دونالد ترامپ در دادگاه فاش شود. سازمان‌های رسانه‌ای از جمله واشنگتن پست، نیویورک تایمز و سی‌ان‌ان از قاضی خوان مرچان درخواست کرده‌اند تا کیفرخواست براگ را علنی کند، که طبق گزارش‌ها حاوی بیش از 30 اتهام و حداقل یک جنایت مربوط به پرداخت پولی است که او به ستاره فیلم‌های پورن، استورمی دانیلز در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی داده است.

 

صبح روز دوشنبه، شبکه‌های تلویزیونی محلی در فلوریدا ورود ترامپ به باشگاه گلف وی در وست پالم بیچ را پخش کردند و دوربین‌هایی را در فرودگاهی که از آنجا حرکت کرد، نصب کردند.

 

طرفداران دونالد ترامپ

انبوه خبرنگارانی که در خارج از دادگاه کیفری منهتن اردو زده اند، احتمالاً روز سه شنبه، زمانی که ترامپ تحت تدابیر شدید امنیتی ظاهر می شود، افزایش خواهد یافت.

 

یک روز پس از علنی شدن کیفرخواست در هفته گذشته، اداره پلیس نیویورک به تمام 35000 افسر خود گفت که با یونیفرم حاضر شوند و پلیس کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی به قانونگذاران درباره احتمال تظاهرات در سراسر کشور هشدار داده است.

 

تا کنون، از میان جمهوری خواهان و مارجوری تیلور گرین، نماینده راست افراطی کنگره، تنها چهره‌ی اصلی است که اعلام کرده در اعتراض به کیفرخواست علیه ترامپ اعتراضاتی برپا خواهد کرد.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق می‌گوید پس از جلسه دادگاه سخنرانی خواهد کرد، اما ممکن است نتواند تمام آنچه در ذهنش است را بگوید.

 

رئیس جمهور سابق عصر یکشنبه در شبکه Truth Social گفت. «آنچه او می بیند مکانی است که در آن محاکمه عادلانه برایم غیرممکن است چون یک قاضی متنفر از ترامپ که توسط D.A مورد حمایت سوروس انتخاب شده است. _جورج سوروس، میلیاردر، روز جمعه از طریق یک سخنگوی، هرگونه ارتباط با براگ یا کمپین او برای دادستانی منطقه را تکذیب کرد._

 

به نظر می رسد این کیفرخواست برای دونالد ترامپ در تلاش برای کسب مجدد نامزدی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری سال آینده کمک کرده است. او قبلاً پیشتاز محسوب می شد و نظرسنجی Yahoo/YouGov که روز شنبه منتشر شد نشان داد که رئیس جمهور سابق 26 درصد برتری نسبت به ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا دارد که به عنوان قوی ترین رقیب بالقوه او شناخته می شود. در نظرسنجی که اوایل ماه مارس انجام شد، مزیت ترامپ هشت درصد بود.

 

با این حال، نظرسنجی دیگری از CNN و SSRS نشان می‌دهد که 60 درصد آمریکایی‌ها کیفرخواست ترامپ را تأیید می‌کنند، اما کارشناسان حقوقی چندین سؤال را درباره قوت پرونده براگ مطرح کرده‌اند.

 

در حالی که اتهامات و شواهد دقیق زیربنای آنها هنوز مشخص نیست، شک و تردیدها حول این است که آیا سوءرفتار ادعایی ترامپ به اتهامات جنایتی جدی تری که انتظار می رود براگ به دنبال آن باشد، و همچنین قابلیت اطمینان برخی شاهدان است یا خیر.

 

جمهوری‌خواهان برجسته در کنگره و مجلس‌های ایالتی به دفاع از ترامپ پرداخته‌اند، اما فراتر از دعوت به آرامش و احترام به روند قضایی، دموکرات‌های ارشد عموماً در این باره سکوت کرده اند.

 

جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا بارها از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

 

فانی ویلیس، دادستان منطقه در جورجیا ممکن است علیه او یا متحدانش به دلیل تلاش آنها برای براندازی پیروزی بایدن در انتخابات 2020 در آن ایالت، اتهاماتی را مطرح کند.

 

مطالب مرتبط…

واکنش‌ها به یورش اف بی آی به خانه دونالد ترامپ

ایوانا ترامپ، همسر اول دونالد ترامپ درگذشت

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *