پاسگاه نظامی آمریکا در لهستان

استقبال ورشو از ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در لهستان

پاسگاه نظامی آمریکا در لهستان

لهستان روز چهارشنبه از تعهد جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده برای ایجاد ستاد ارتش پنجم در لهستان به عنوان تحقق یک رویای دیرینه که سیگنال آشکاری از بازدارندگی را به روسیه ارسال می کند، ستایش کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، جو بایدن در اوایل روز چهارشنبه در نشست ناتو در مادرید گفت که ایالات متحده نیروها و تجهیزات خود را در سراسر اروپا افزایش خواهد داد و در پاسخ به تهدیدات جدید احتمالی روسیه پس از تهاجم روسیه به اوکراین، یک ستاد دائمی ارتش در لهستان ایجاد خواهد کرد.

 

ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در لهستان

از زمانی که روسیه در سال 2014 منطقه کریمه اوکراین را ضمیمه کرد، لهستان افزایش نیروهای ناتو را در جناح شرقی ائتلاف غربی برای امنیت اروپای مرکزی در مواجهه با قاطعیت فزاینده روسیه حیاتی می‌دانست و مدت‌هاست که به دنبال یک پایگاه نظامی دائمی ایالات متحده در خاک خود است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

یاکوب کوموچ، مسئول سیاست خارجی رئیس جمهور لهستان در خصوص ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در لهستان، گفت: «این موفقیتی است که از مذاکرات طولانی و مداوم در این زمینه حاصل می شود و در عین حال نشانه بسیار واضحی است که آمریکایی ها قصد دارند حضور خود در لهستان را افزایش دهند نه کاهش».

 

مشاور وی در پاسخ به سوالی درباره اعلامیه بایدن به رویترز گفت: “چیزی که برای بسیاری غیرممکن به نظر می رسید، امروز در حال تبدیل شدن به یک واقعیت است.”

 

بایدن در ماه مارس از لهستان بازدید کرد و به نیروهای آمریکایی مستقر در آنجا گفت که آنها “در بحبوحه جنگ بین دموکراسی ها و الیگارشی ها” هستند.

 

یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم لهستان، در ماه آوریل گفت که ورشو برای داشتن تسلیحات هسته‌ای ایالات متحده در خاک خود آماده است و از افزایش 50 درصدی تعداد نیروهای آمریکایی در اروپا در نظرات مورد انتقاد کرملین استقبال می‌کند.

 

گفتنی است، قبل از شعله‌ور شدن تنش‌ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین، ارتش ایالات متحده حدود 4500 سرباز در لهستان داشت که در قالب نیروهای ناتو به صورت چرخشی مستقر بودند.

 

واشنگتن از آن زمان نیروها و تجهیزات اضافی را به صورت موقت به لهستان اعزام کرده است و ناتو در ماه ژوئن اعلام کرد که ائتلاف در حال حاضر 11600 سرباز از کشورهای دیگر در لهستان مستقر کرده است، تعدادی که شامل نیروهایی از سایر اعضای ناتو مانند بریتانیا نیز می شود.

 

در سال 2018، لهستان، که با اوکراین و متحد نزدیک روسیه، بلاروس هم مرز است، پیشنهاد نامگذاری یک پایگاه نظامی به افتخار رئیس جمهور وقت ایالات متحده، دونالد ترامپ، در ازای استقرار دائمی او در آنجا را داد.

 

اما «فورت ترامپ» هرگز محقق نشد.

 

مطالب مرتبط…

وزیر دفاع بریتانیا: پوتین سندروم “مرد کوچک” دارد

گروه هفت برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرد

بوریس جانسون: پیروزی روسیه در اوکراین برای جهان فاجعه بار خواهد بود

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *