ورود بریتانیا به جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول؛ بریتانیا به آلمان اعلام جنگ کرد/ ایالات متحده اعلام بی طرفی

ورود بریتانیا به جنگ جهانی اول

4 آگوست 1914 مصادف با مرداد ماه 1293، با شروع جنگ جهانی اول در اروپا، رئیس جمهور وودرو ویلسون به طور رسمی بی طرفی ایالات متحده را اعلام کرد.

 

تاریخ جهان؛

به گزارش ره آورد نیوز، جرقه ای که اروپا (و بقیه جهان) را وارد جنگ جهانی اول کرد، ترور آرشیدوک اتریشی فرانتس فردیناند توسط یک ملی گرا صرب در 28 ژوئن 1914 بود.

 

اتریش مسبب این ترور را صربستان دانست؛ اتریش پشتش به آلمان گرم بود چون میدانست آلمان حمایت کامل خواهد کرد. از سوی دیگر آلمان به روسیه به دلیل حمایتش از صربستان اعلام جنگ کرد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

از سوی دیگر آلمان به دلیل اتحاد فرانسه به روسیه به این کشور نیز اعلام جنگ کرد.

 

اما همه منتظر بریتانیا بودند؛ بریتانیا در 4 آگوست 1914 به آلمان اعلام جنگ کرد، اما رقابت بین دو کشور سال‌ها بود که افزایش یافته بود.

 

آلمان از کنترل بریتانیا بر اقیانوس‌ها و بازارهای جهان ناراضی بود، در حالی که بریتانیا به طور فزاینده‌ای اروپای تحت سلطه آلمان قدرتمند و متجاوز را تهدیدی می‌دانست که باید مهار شود.

 

تاریخچه جنگ جهانی اول

اما آن سوی آب های اقیانوس اطلس آمریکایی ها دل خوشی به جنگ نشان ندادند و رئیس جمهور این کشور وودرو ویلسون خود را از معرکه‌ی جنگ جهانی اول کنار کشید و اعلام بی طرفی کرد، موضعی که اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها از آن حمایت کردند.

 

امید اولیه ویلسون مبنی بر اینکه آمریکا می تواند «در فکر و عمل بی طرف باشد» به زودی با تلاش آلمان برای قرنطینه جزایر بریتانیا به خطر افتاد.

 

بریتانیا یکی از نزدیک ترین شرکای تجاری آمریکا بود و تنش بین ایالات متحده و آلمان زمانی به وجود آمد که چندین کشتی آمریکایی که به بریتانیا سفر می کردند توسط مین های آلمان آسیب دیده یا غرق شدند.

 

در فوریه 1915، آلمان جنگ نامحدودی را علیه همه کشتی‌های بی‌طرف یا غیر آن که وارد منطقه جنگی اطراف بریتانیا می‌شدند، اعلام کرد.

 

یک ماه بعد، آلمان اعلام کرد که یک رزمناو آلمانی کشتی ویلیام پی فرای، یک کشتی خصوصی آمریکایی که غلات را به انگلستان حمل می کرد، غرق کرده است.

 

رئیس جمهور ویلسون خشمگین شد، اما دولت آلمان عذرخواهی کرد و این حمله را اشتباهی ناگوار خواند.

 

در اوایل ماه مه 1915، چندین روزنامه نیویورک هشداری از سوی سفارت آلمان در واشنگتن منتشر کردند مبنی بر اینکه آمریکایی هایی که با کشتی های بریتانیا یا متفقین در مناطق جنگی سفر می کنند، این کار را با مسئولیت خود انجام می‌دهند.

 

این اطلاعیه در همان صفحه به عنوان تبلیغی برای کشتیرانی قریب الوقوع کشتی اقیانوس پیمای لوسیتانیا متعلق به بریتانیا از نیویورک به لیورپول قرار گرفت. در 7 می، لوزیتانیا بدون هشدار توسط یک زیردریایی آلمانی در نزدیکی سواحل ایرلند غرق شد.

 

از حدود 2000 مسافر، 1201 نفر از جمله 128 آمریکایی کشته شدند.

 

مطالب مرتبط…

جنایات جنگی؛ تاریک ترین قسمت جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول شروع شد

 

فاش شد که لوزیتانیا حدود 173 تن مهمات جنگی برای بریتانیا حمل می کرد که آلمانی ها آن را به عنوان توجیه بیشتر برای حمله ذکر کردند.

 

ایالات متحده در نهایت سه یادداشت در اعتراض به این اقدام به برلین ارسال کرد و آلمان عذرخواهی کرد و متعهد شد که به جنگ نامحدود زیردریایی پایان دهد.

 

با این حال، در نوامبر سال 1915، یک U-boat بدون اخطار یک لاین ایتالیایی را غرق کرد و 272 نفر از جمله 27 آمریکایی را کشت.

 

افکار عمومی در ایالات متحده به طور غیرقابل برگشتی علیه آلمان بسیج شد.

 

ایالات متحده آمریکا وارد جنگ جهانی اول شد

 

تاریخچه جنگ جهانی اول

در اواخر مارس 1917، آلمان چهار کشتی تجاری دیگر ایالات متحده را غرق کرد و در 2 آوریل، رئیس جمهور ویلسون در مقابل کنگره حاضر شد و خواستار اعلام جنگ علیه آلمان شد.

 

در 4 آوریل، سنا با 82 رای موافق در برابر 6 رای مخالف به اعلام جنگ علیه آلمان رای داد.

 

دو روز بعد، مجلس نمایندگان با 373 رای موافق در برابر 50 رای موافق این اعلامیه را تایید کرد و آمریکا رسما وارد جنگ جهانی اول شد.

 

در 26 ژوئن 1917، اولین سربازان پیاده نظام ایالات متحده در فرانسه فرود آمدند تا آموزش رزمی را آغاز کنند.

 

پس از بیش از سه سال بن بست خونین در امتداد جبهه غربی، ورود نیروهای مجهز آمریکا به درگیری نقطه عطف بزرگی در جنگ بود.

 

تا زمان پایان جنگ در 11 نوامبر 1918، بیش از 2 میلیون سرباز آمریکایی در جبهه های جنگ اروپای غربی خدمت کرده بودند و حدود 50 هزار نفر از این مردان جان خود را از دست دادند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

یواخیم فون ریبنتروپ

یواخیم فون ریبنتروپ: یک چهره پیچیده در آلمان نازی

یواخیم فون ریبنتروپ یک شخصیت محوری و بحث برانگیز در تاریخ آلمان نازی باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *